Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 31 jan 2025, 06:58

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Vestjylland
Jeg søger en almindelig lukket model som er i ordentlig stand. Pris: billig.

Mvh Morten

Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Admin
Admin

Hejsa Jeg har en recirkulerende revotec liggende hvis det kunne have interesse. Står som ny 750,- Du kan se et billede her http://www.carlab.dk/shop/productinfo.asp?id=6144

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Hey begge to, bosch ventilerne og revotec'erne er ikke nødvendigvis udskiftelige med hinanden - bosch ventilerne er bypassventiler og er åbne under tomgang og cruise...

Titel:
Admin
Admin

mazdarati skrev:
Hey begge to, bosch ventilerne og revotec'erne er ikke nødvendigvis udskiftelige med hinanden - bosch ventilerne er bypassventiler og er åbne under tomgang og cruise...

Hejsa, en dobbeltstemplet vil alt andet lige altid kunne bruges fremfor en enkeltstemplet. Alle blow off ventiler er af princip bypassventiler. Revotecen er dobbeltstemplet og er dermed lukket i tomgang og cruise, men det er jo meningen med det ekstra stempel. Nu kender jeg ikke boschtypen, men er den åben i tomgang og cruise som du beskriver er den alt andet lige ikke-justerbar enkeltstemplet/membran og fungere fint da den er recirkulerende (forudsat korrekt montering). Var den åben går den ikke med LMM.

At revotec har dobbeltstempel i en recirkulerende har kun den fordel (ved recirkulering) at du har større frihed til placering af returslangen. Er den åben får en ikke-justerbar dobbeltstemplet sin egentlige ret -> kan bruges åben med LMM.

Dvs. går du fra en dobbeltstemplet til enkeltstemplet (forudsat ikke-justerbar) kan du få problemer med LMM. Men ikke omvendt. Hvis han søger en bosch, som du siger er åben = enkeltstempel/membran, kan jeg derfor ikke helt følge dig i at en dobbelstemplet (revotec) ikke kan gøre det samme arbejde. Havde han en dobbeltstemplet og ønskede en enkelstemplet kunne jeg se problemet med LMM. Selvfølgelig forudsat at de ikke er justerbare.

Mvh Jakob

Titel:
Admin
Admin

Så skete det igen.. Jeg fik slettet et svar (her fra mazdarati). Jeg oplever probs med admin rettighederne når jeg citere forrige indlæg. Beklager!! -> PB sendt til Mazdaratti. Jeg undersøger selvfølgelig nærmere for fejl/fejl40, så det ikke sker igen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Hej Jakob - no hard feelings.

Problemet opstår når man kører med luftmængdemåler f.eks. Har selv problemet med HKS SSQV med recirkuleringsstuds som gør at jeg ikke kan få stabil tomgang fordi luftvejen gennem trykrør, intercooler og stor turbo er ret lang. Mange nye turbobiler kører med bosch bypass ventiler, fordi de er åbne under tomgang og let belastning så motoren ubesværet kan suge luft udenom turboen.
Har prøvet at låne en bosch ventil fra en saab 9-3 turbo 2005 og det giver stabil tomgang. Da vi satte HKS'en på saab'en hostede den fælt i tomgang og gik på et tidspunkt i limp mode.

Blow-off'en og bypass'en har samme princip med at de åbner og lukker for at lukke trykket i røret ud når man slipper gassen efter at have kørt med ladetryk, men bypass'en gør lidt mere i og med at den laver et kompressor-bypass(deraf navnet velsagtens?) der hjælper os uheldige sjæle med luftmængdemåler.

[urlhttp://http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/Technical_pages/blow_off_valve.htm]Lidt relateret læsning[/url]

HKS laver f.eks. også både blow-off og bypass ventiler(har dog ikke lige kigget nærmere på deres bypass)

Jeg siger ikke at det er umuligt at køberen kan bruge revotec'en, men han har ikke skrevet hvad den skal bruges til og derfor siger jeg blot at de to typer ventiler ikke nødvendigvis kan erstatte hinanden.

Mvh Jacob

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg købte en standard plastic Bosch recirc hos Daubjerg noget noget tid siden.. mener den kostede kr. 220,- - bare et råd.

Titel:
Admin
Admin

Hej Jakob (mazdarati)
Ok, så er jeg med - men jeg har kun hørt om i få tilfælde at LMM har været så følsom at det kan give udslag om "tomgang/dellastsindsugningsluften" går gennem returløbet på BOV'en eller genmem hovedrøret. Men du har helt ret og ud fra det synspunkt erstatter en dobbeltstemplet recirkulerende nødvendigvis ikke boschen.

Mvh Jakob

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time