Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 11:02

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem

Geografisk sted: Denmark
hey, jeg står og skal til et rimlig stort projekt med min Honda Civic Crx 1,6 16v fra 91'. jeg har ca 20.000.- at tune den for nogle der har erfaring eller ved hvad man skal gøre for at få mest mulig ud af motoren både i hk og nm. det ville være rigtig fedt hvis der var nogen der kender et prof. værksted her i østjylland der lever at at tune motorer og andet gejl.
på forhånd tak for jeres svar

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
den nemme hvis du ikke kan lave ret meget selv: konvertering til b16 det er inden for 20% reglen...

www.honda-klub.dk er der en der kan omprogramere den eksisterende box. det er nok ikke et dårligt valg sammen med knaster og udstødning.

www.slavteren.tk

Titel: takker
Nyt Medlem

fedt nok den b16 er det V-tec'en eller hvad? jeg kan godt lave en masse selv har både værktøjet og stedet til det. jeg har bare ikke haft noget med tuning at gøre før men har skiftet op til flere motorer i andre biler. jeg havde selv tænkt på det med andre knaster og ventiler jeg kan jo bare ikke selv slibe knasten

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

knasterne er "nemme" nok, du skal ha fat i westspeed fra varde, han kan slibe dem om til dig, og udstødning burde der være masser af udvalg til din model af.

hans nummer er 75254165 det plejer at koste ca en tudse pr stk.

b16 er netop den store v-tec med doppelt overliggende knaster.

hvis du får kørt motorstyringen ind, knaster og udstødning også vil jeg tro at du har 140-150hk mindst.

www.slavteren.tk

Titel:
Nyt Medlem

Slavteren skrev:
knasterne er "nemme" nok, du skal ha fat i westspeed fra varde, han kan slibe dem om til dig, og udstødning burde der være masser af udvalg til din model af.

hans nummer er 75254165 det plejer at koste ca en tudse pr stk.

b16 er netop den store v-tec med doppelt overliggende knaster.

hvis du får kørt motorstyringen ind, knaster og udstødning også vil jeg tro at du har 140-150hk mindst.

okay, super nice! jeg tænkte om du kender CMR-Autocenter? hvis ja, er det i top deres arbejde og ved de hvad der kan gøres? jeg hørte bare fra en kollega, at de kun har med tuning og styling af honda?
mange tak for dine råd, det er sq nice med nogle der gider at hjælpe :D glæder mig vildt meget til at komme igang!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

de laver vist alt muligt, men har ingen rigtige erfaringer med dem. på honda klubben er de lige med gud. i min verden kan det gøres om ikke bedre så i hvert fald billigere.

www.slavteren.tk

Titel:
Nyt Medlem

Slavteren skrev:
de laver vist alt muligt, men har ingen rigtige erfaringer med dem. på honda klubben er de lige med gud. i min verden kan det gøres om ikke bedre så i hvert fald billigere.

hey, jeg var oppe for at pille de knaster ud af en anden motor jeg har der er da os 2 overliggende knaster i! er det standard på alle crx'erne siden du skrev at b16 er den med to doch

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Moke skrev:
Slavteren skrev:

hey, jeg var oppe for at pille de knaster ud af en anden motor jeg har der er da os 2 overliggende knaster i! er det standard på alle crx'erne siden du skrev at b16 er den med to doch

Hvad er motorcoden helt specefikt.
Den står nederst på typepladen.
De 20.000 kr. rækker nok lige til et filter, og en udstødning.
Hvis man tager motor renoveringen med i beregningerne.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

hvis der er et dæksel der er skruet over tændkablerne og 2 overliggende knaster er det b16, ellers er det en d16a(8 eller9?) er ikke 200 % stiv i de nymodnes hondaer der...

stumper er nu ikke så dyre i staterne, i hvert fald ikke til d-typerne, ved ikke med b16'eren...

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Morten VJ skrev:
Hvad er motorcoden helt specefikt.
Den står nederst på typepladen.
De 20.000 kr. rækker nok lige til et filter, og en udstødning.
Hvis man tager motor renoveringen med i beregningerne.

MVH

Morten

Nu har min motor renovering koster mig 3500kr i stumpere (Godt nok på en yota og ikke en honda, ved også godt at honda er dyre) Alle slid dele er udskiftet. Nye ringe, lejere og pakningere.

I med en anden motor. Ny udst. westspeed knaster, og et åbnet filter. Anden motorstyring. Måske andre dyser, men prøv om standard dyserne ikke kan følge med. På med en catch tank (300 kr, hæver octan tallet med 10-20%) så du ikke for olie dampe en i indsugning. Gør også at der skal mere til før den tændnings banker.

Du har nu en god basis bil.

Så kan det jo være man lige støder på nogle spjæld til den, til nogle billige penge. Og da du har styring er det jo bare at skifte dyser.

Det er bare ud at finde priser på det hele!

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time