Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 maj 2006, 15:44 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2006, 08:33
Indlæg: 30
Geografisk sted: Svendborg
Hej.
Har netop fået min trykladede MR2 på vejen igen efter en del start vanskeligheder med turbo monteringen. Det er en 4AGZE motor og den kører med en MS motorstyring. Den kører rigtig godt og umiddelbart uden de store problemer, dog er jeg noget træt af at der kommer meget hvid røg ud af udstødningen.
Den bruger hverken vand eller olie, og problemet viser sig mest hvis man kommer kørende og bremser ned ved et lyskryds.
Når den får høvl er der ingen hvid røg...
WHAT IS WRONG????
Kan det være fordi blandingen er ALT for fed? Syntes det har en tildens til at lugte lidt af benzin, men omvendt skyder den ikke eller noget andet som man måske kunne forvente...!

Kan nogle hjælpe?

På forhånd tak

_________________
Trackday nørd !
www.trackdayklub.dk

MR2 AW11 Turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17917


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2006, 15:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Vil mene en for fed blanding...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2006, 16:01 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2006, 08:33
Indlæg: 30
Geografisk sted: Svendborg
Ja, det tænkte jeg jo nok....... Men det er da heldigvis også det bedste det kunne være... :lol:
Er i andre enige med os?

_________________
Trackday nørd !
www.trackdayklub.dk

MR2 AW11 Turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17917


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2006, 17:28 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2004, 20:35
Indlæg: 89
Hvor gammel er din turbo? Har du monteret oliereturen korrekt ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2006, 17:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
kaktus skrev:
Ja, det tænkte jeg jo nok....... Men det er da heldigvis også det bedste det kunne være... :lol:
Er i andre enige med os?


Vil faktisk sige at vand er bedre end en fed blandning. En fed blandning soder motoren til, mens vandet renser motoren. Men hvis den tager for meget vand er det jo også dårligt :)

Men det er da det lettedes at lave....

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2006, 17:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Coupé Turbo skrev:
Hvor gammel er din turbo? Har du monteret oliereturen korrekt ?


Har nu aldrig hørt om hvid røg skyldes olie, men man lærer jo altid noget nyt...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2006, 17:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Nej det er jeg ikke.
Den størstesansynlighed er olie forbrug, efterfulgt af vand.
Overdrevent benzin giver normalt sort røg desværre.
Nr 1 er olieforbrug, da den ikke bruger olie eller vand.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2006, 18:13 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
min teori er at den tager lidt olie i udstødningen på motoren..-så kommer det nemlig ud som oliedamp og det er hvidt.

-kan både være fra turboen eller ved et ventilstyr


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2006, 19:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
At kende røg kun på farven kræver nok nogen erfrign, da der er nyance forskelle. hvid- grå hvid.
Hvis man har kørt bag en gl BMW eller ford er man ikke i tvivl.
Man følger simpelthen lugten af motorolie.
En kølesystem lækage lugter Meget sødligt, og bruger kølervæske som bare fanden, hvis man kan se røgen.
Ventilstyr,eller stempelringe er mit bud og ikke turbo.
Hvis det var en turbo så vil den ryge konstant, og blive værre med omdrejningstallet på motoren.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2006, 20:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Og den bruger meget olie hvis røgen er blåli?

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 57 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team