Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 maj 2006, 08:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 maj 2006, 08:19
Indlæg: 133
Hej



Har nogen problemer med varmen på min Civic 95' ESi med T25 turbo. Det startede med den brugte rigtigt meget vand. Ca. 2½ liter pr. 100km eller noget.

Så havde jeg den forbi et par mekaniker (bl.a. terminalen Esbjerg) som ikke kunne finde fejlen.

Den sidste mekaniker fandt så ud af der manglede en O-ring på tankdækslet og satte et andet et på. Det hjalp helt fint, men den bruger stadig vand. Vil tro 1l pr. 500km nu. Dvs. den har været utæt = ikke nok tryk så vandet er røget over i den eksterne beholder hvor det har stået og kogt)

Hvis jeg bare holder bilen under 4000rpm (ved lang motorvejskørsel) så bliver den ikke specielt varm (midten), men ligeså snart den får fx 5000rpm i ½ min eller mere, så begynder den at ryge op i det næst øverste varmefelt hvor den står og falder og stiger lidt hele tiden.

Den drypper ikke vand.

Den er ikke utæt (er trykprøvet)

Der er ikke noget hvidt snask og toppakningen kan generelt udelukkes.

Der er ikke benzin i vandet

Eftersom den ikke drypper går jeg ikke ud fra det kan ha noget med vandpumpen at gøre.

Vi har lige skiftet termostaten til org. Honda, det hjalp heller ikke.

Har også lige prøvet at sætte en anden køler på (hvor blæseren også virker) det hjalp heller ikke.


Kan det være vandpumpen som ikke kan følge med?

Der er hverken benzin i vandet, benzin i olien eller hvidt snask at finde som normalt når toppakningen er gået...

Håber i har nogen forslag for er ved at være på rimelig bar bund!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2006, 08:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Det lyder som du selv er inde på, at vandpumpen er defekt og ikke performer som den skal. Jeg har prøvet det på min tidligere Uno 1,4 turbo - der var der en utæthed i en tætningsring ved vandpumpen, hvilket gjorde at den mistede vand når den kørte - uden at bruge det, men når den stod stille var der ikke tegn på at den lækkede vandet. Det fordampede nærmest ved vandpumpen, så dit bud er slet ikke dårligt.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2006, 08:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 maj 2006, 08:19
Indlæg: 133
Tak for det hurtige svar.

"hvilket gjorde at den mistede vand når den kørte - uden at bruge det"

Hvordan kan den miste vand uden at bruge det? Men ja tror også snart det kun kan være det. Toppakningen kan vel udelukkes når den ikke har nogen af symptomerne som jeg skriver?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2006, 10:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Den mistede vandet ved at trykke det ud gennem vandpumpen - men kun når den var kørende og specielt i høje omdrejninger, nøjagtigt ligesom din. Der var ikke spild at se når den stod stille, og den brugte det ikke via forbrænding.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2006, 10:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 maj 2006, 08:19
Indlæg: 133
Ahh okay. Så din steg også i temperatur og med udsving? Men skal jeg så bare skifte pakningen eller hele vandpumpen, for der er lidt prisforskel nu når det er en Honda heh. Håber godt nok det er det, for der er ingen på honda-klub som kan hjælpe eller de honda mekanikere jeg har talt med :(


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2006, 13:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
well min blev ikke varm, for jeg holdt øje med hvor meget vand der forsvandt. Den smed bare vandet stille og roligt, men det kunne godt minde om dit problem. På min Uno var pakninge en del af en komplet pumpe, hvor der faktisk kun skulle bruges huset for det var det der var utæt.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2006, 13:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 maj 2006, 08:19
Indlæg: 133
Hmm min bliver bare også varm selvom der er vand på?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2006, 14:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
En stor IC som blokkere for meget for lufflowet igennem køleren eller manglende afskærmning, så luften gennem kofangeren blæser alle mulig andre steder hen end den burde.... stort scoop på hjelmen så lufttrykket i motoren rummet er for stort, og derved minsker flowet gennem køleren

Havde bilen sammen problem sidste sommer ?

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2006, 14:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 maj 2006, 08:19
Indlæg: 133
Hey Mads,

Mads klingenberg her :- )

Er det noget du har tid til at kigge på evt.??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2006, 14:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
ja tænkte nok det var dig :wink: havde jo hørt du havde fået en honda med turbo og den brugte vand

ja det kan vi godt finde ud af.

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team