Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 12:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 07 maj 2006, 11:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Det er forskellingt fra køre til køre... Nogle lægger lidt flere penge i det, og køber air-locker, mens andre køber manuelt diff.spær. (Tand) Og andre bruger så % spær/koblingspær fordi de køre dagligt i dem... Også er der bare dem der køre med migatronic/esab spær.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2006, 07:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Hvis det er et Torsen/ATB-spær ala Quaife eller lignende, så kan du i princippet fylde stort set hvad du vil på så vidt jeg ved. Der er ikke noget friktionsmateriale i spærret, så det handler mest af alt om at smøre tandhjulene - det skulle almindelig gearolie nok ku' klare :-).

Meeen, nu du kører med "lidt flere" kræfter end standard, så var det nok et hit at være lidt næn om gearkassen. Så en god kvalitet - f.eks. Castrol SAF-XO.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2006, 09:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Lige præcis min tanke Brian... Det værste er bare at jeg ikke er 100% sikker på om det nu også er et tandhjulsspær. Det er noget jeg gætter mig til ud fra den måde det køre på, men jeg har ikke rigtig noget at holde det op mod.

Jeg har stillet det samme spørgsmål på VAGCARS. De siger jo at de her kasser skal have castrol taf-x - Det skulle simpelt hen være det bedste...

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2006, 15:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
TAF-X og SAF-XO er så at sige lige gode - den ene er mere velegnede til lidt slidte kasser, den anden til helt nye og velfungerende kasser. Mener at SAF-XO'en er til de lidt slidte.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team