Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 07:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 24 apr 2006, 20:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Hey Gutter.

Hvad skal jeg bruge for at montere MS på min Monza 3.0 CIH? Vil både have styring af tænding og sprøjt... Da jeg senere hen vil montere enten tryk og/eller NOS på vognen..

Håber nogen kan lave en lille liste jeg kan gå udfra.. Takker..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 20:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
MS
Ledningsnet(lav helst et nyt!)
Triggerhjul på krumptappen(forskellige designs alt efter ønske til tænding)
Sensor til krumptappen.
vandtemp(har du måske,nej, den til instrumentet i bilen kan ikke bruges)
Lufttemp
TPS
O2 sensor, gerne WB feks LC-1
manifold med elektriske dyser.(passende størrelse)
Hvis med fordeler, så et 7pins bosch tændingsmodul(har du måske allerede)
Hvis fordelerløst, så et 0 224 100 200 bosch modul og et sæt egnede dobbeltspoler. (husk at krumptapshjul skal understøtte wasted spark!)
Brændstofpumpe og trykregulator(har du måske allerede hvis bilen er født med sprøjt)

Det er vist lige omkring det du skal bruge.....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 21:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Alt efter hvor du køber ms, kan du vælge at modificere den orginale strømfordeler, så MS kan køre på den.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 22:01 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
CIH motoren har hallgiver så vidt jeg husker, og en helt almindelig MS kan køre på den. Hvis man vil det.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 22:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvorfor kan den orginale vandtemperatur føler ikke bruges.??
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2006, 17:02 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Hvorfor kan den orginale vandtemperatur føler ikke bruges.??
MVH Finn


Hvem siger den ikke kan det??

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2006, 18:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
vandtemp(har du måske,nej, den til instrumentet i bilen kan ikke bruges)
Det skriver du selv ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2006, 19:33 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ja, jeg skriver at den sensor som instrumentet kører på i bilen ikke kan bruges.(underforstået at der er tale om vandtemperatursensoren der driver vandtempviseren i bilens instrumentering!)

Har han en original sensor der har forsynet et Le jet anlæg feks så kan han bruge den.


vandtemp(har du måske,nej, den til instrumentet i bilen kan ikke bruges)

Forstå det således:
Han skal bruge en vandtempsensor.
Han har måske een fra et tidligere elektronisk sprøjt?
Og nej, den til instumenter i bilen kan ikke bruges.

Så er det vist tæsket ud i pap, og en kort forklaring gjort indviklet as requested....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2006, 20:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hmmm hvad er der så galt med min starlet.
Den der går til instrument, bruger jeg i min MS.
Er det fordi det er en toyota den kan bruges, eller hvad?
Eller er der noget jeg har misforstået?
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2006, 20:31 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Hmmm hvad er der så galt med min starlet.
Den der går til instrument, bruger jeg i min MS.
Er det fordi det er en toyota den kan bruges, eller hvad?
Eller er der noget jeg har misforstået?
MVH Finn


Ja, Finn, du kan bruge sensoren fordi nogle betingerlser er opfyldte, men det er de ikke normalt når der er tale om sensorer til instrumentering, men når du nu selv påstår du kan bruge den sensor, så kan du jo passende forklare ejeren af Monzaen hvordan han får lokket hans varmemåler til at leverer et signal som MS kan køre på så den måler rigtigt, for alt kan selvf. lade sig gøre, men jeg vil høfligt overlade det til dig at forklare hvordan det skal strikkes sammen for at kunne bruges på en Monza............. :wink:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team