Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:19

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hvilke slags møtrikker er bedst at bruge til manifold og turbobespænding? Der hvor der er plads, bruger jeg bolte i 12,9 stål, men der hvor der er nødt til at være støttebolte skal jeg bruge nogen stærke låsemøtrikker der er velegnet til turbo og udstødningsmanifold.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
jeg brugte nogen kobber låse møtrikker på min peu...... fik dem fra samlingen mellem manifold og forrør på en opel vectra a 2.5 v6, 8mm gevind, og de rasler ikke løs.....

På min nissan sidder der låse blik og møtrikkerne er lavet af noget hårdt stål

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mads B 405 2.0 skrev:
jeg brugte nogen kobber låse møtrikker på min peu...... fik dem fra samlingen mellem manifold og forrør på en opel vectra a 2.5 v6, 8mm gevind, og de rasler ikke løs.....

På min nissan sidder der låse blik og møtrikkerne er lavet af noget hårdt stål

Jeg har brugt nogle specielle rustfaste som jeg har købt specielt til høj varme men stadig så låsen fungerer. Købte dem på en maskinstation.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har også tænkt på at bruge kobbermøtrikker, men tror ikke låsen på dem kan holde til den høje varme. Ville gerne finde nogen i stål, ved bare ikke lige hvor jeg skal finde dem. Låseblik var da ellers heller ikke nogen dårlig ide...

Titel:
Moderator

Jimmy Elkjær skrev:
Jeg har også tænkt på at bruge kobbermøtrikker, men tror ikke låsen på dem kan holde til den høje varme. Ville gerne finde nogen i stål, ved bare ikke lige hvor jeg skal finde dem. Låseblik var da ellers heller ikke nogen dårlig ide...

Kobbermøtrikker......Den har været oppe at vende før. Det viste sig til stor undren at "kobber"møtrikker nogle gange er magnetiske......;-)

Så kan man jo spørge sig selv om disse kobbermøtrikker nu også har ret meget med kobber at gøre....

Hvis du skulle fnde nogle der faktisk er af kobber, så prøv at tjekke kobbers temperaturgrænser.... :shock: Ikke så hulens velegnet til manifold.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Jimmy Elkjær skrev:

Kobbermøtrikker......Den har været oppe at vende før. Det viste sig til stor undren at "kobber"møtrikker nogle gange er magnetiske......;-)

Så kan man jo spørge sig selv om disse kobbermøtrikker nu også har ret meget med kobber at gøre....

Hvis du skulle fnde nogle der faktisk er af kobber, så prøv at tjekke kobbers temperaturgrænser.... :shock: Ikke så hulens velegnet til manifold.

Altså jeg er jo godt klar over at de ikke er lavet af kobber. Men tror stadig ikke de er stærke som hærdede stålmøtrikker. Men Henrik du lyder da til at være ret erfaren, så kan du vel fortælle mig lige hvilke møtrikker jeg skal bruge...?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Ved der findes låsemøtrikker hvor den er blevet trykket så den er oval på de sidste rynker, aner dog ikke hvad de hedder og kan heller ikke huske hvor jeg fik dem henne...

Må lige prøve at høre en kammert...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Altså dem jeg bruger, og det med positiv effekt, er dem som følger med når man køber varer hos fx H.Daubjerg!

De er Kobberfarvede og ovale i det sidste af gevindet!

Om det er kobber eller ej skal jeg ikke kunne sige, men de virker i hvertfald.

Jeg ved at mange andre også bruger dem uden problemer.

Jeg ikke hørt om en turbo der har løsnet sig fra en manifold endnu....

Blot min erfaring til info! :D

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Nå, de sidste jeg fik fra H. Daugbjerh var bare ganske almenlige låsemøtrikker med plastik. Og det virker sku ikke så godt.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

klyfax skrev:
Nå, de sidste jeg fik fra H. Daugbjerh var bare ganske almenlige låsemøtrikker med plastik. Og det virker sku ikke så godt.

Nej det siger jo sig selv... :wink:

Dem jeg taler om er jo heller ikke med plastic!

Men jeg havde da helt klart ringet til dem, og spurgt om de godt måtte drikke i arbejdstiden hos H. Daubjerg? Man kan jo ikke sende låsemøtrikker med plastic med som skal bruges til manifold og turbo... :shock:

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time