Citat:
1: nu du har kritiseret dine konkurrenters udstyr, så er du nok tvunget ud i at præcisere det lidt, ellers ser du useriøs ud. Du kan ikke levere udtalelser om at de øvrige(dine konkurrenter)´s udstyr er dårligt, for derefter at bruge den udtalelse som vægtstang til at fremhæve dit eget produkt, hvis du ikke kan argumentere bedre end at deres "vaskehalssensorer" er så langsomme som ½sekunder.
Jeg har intet set der indikerer disse usikkerheder på det grej der bruges i DK.
Den er vi vist nødt til at vende på hovedet, det var faktisk dig selv der startede en dialog hvor du brugte udtrykket "Brugsen" sensorer. Dette supplerede jeg med et andet lige så rammende udtryk "vaskehals" sensorer.
Hvis du læste hvad jeg skrev rigtigt, så er det mit postulat at der benyttes sensorer og tidtagningsudstyr i Danmark med mulighed for en betydelig unøjagtighed, hvis man summerer alle potentielle fejlkilder som f.eks. reaktionstid på sensorer, spredning på sensorernes tolerancer, nøjagtigheden i pc'ens interne ur osv. osv.
Den eneste måde man kan garantere kunderne en korrekt og præcis måling er efter min og Racetimings mening, at man kan dokumentere præcisionen i sit udstyr - længere er den altså ikke.
Du kan sammenligne det med at alle benzinstandere og industrivægte i Danmark bliver kalibreret og certificeret. Ikke fordi de nødvedigvis viser forkert - men som en garanti overfor forbrugeren.
Citat:
2: Fint nok med et resultatdisplay.
Py-ha - så er vi da enige om noget
Citat:
3: Da du allerede har et glimrende juletræ så ved du jo også hvor stærkt bilerne kører over stregen....ikke?
Det vi manglede var nogle input omkring sluthastigheden når bilerne rammer mållinjen og jeg kan ikke lige se hvordan vi skulle kunne bruge juletræet til den opgave ???
Citat:
4: Vi kan slet ikke blive mere uenige på dette punkt. Når omtalte kadett kan levere identiske tider fra gang til gang, så siger det nok lidt mere om chaufføren og bilen, end om udstyret. Især fordi mange af de biler han kører imod leverer tider der varierer hele og halve sekunder fra gang til gang. Din bekymring på dette punkt holder ikke 1cm.
Fint at man kan måle 1/1000sekund, men det har endnu aldrigt nogensinde været aktuelt i streetrace at to biler har kørt så tæt op v. 402m at det har været 1/1000sekund der har skilt dem ad.
Okay - jeg er imponeret og meget overrasket over den Kadett, men når man kun måler med 1/100 sekund så betyder det i praksis at bilens tid lige så godt kan være 15,11(0) som 15,11(9).
Citat:
5: Nu spørger jeg så igen: Hvad er prisen? Jeg er rimeligt ligeglad med om den er højere eller lavere end markedsprisen, jeg vil bare gerne vide hvad det koster....
Prisen afhænger af den konkrette opgave og hvilket udstyr kunden ønsker vi skal stille op med. Hvis du har en konkret forespørgelse vil jeg naturligvis gerne fremsende dig et tilbud. Typisk vil et standard en-dags arrangement lige omkring 3.000,00 kr. plus dækning af rejse og transport omkostninger.
Citat:
Hartvig; Det er sgu fint at i jagter den ultimative præcision, alt respekt for det. Hvis man KAN så GØR man ofte ting FORDI man kan. Ikke fordi det er nødvendigt. Jeg synes blot du forsøger at nødvendiggøre en præcision, som der reelt ikke er behov for, og det skinner lidt i mine øjne at "de andre" bruger vaskemaskinefotoceller med +/-½sekunder i nøjagtigheder mens Racetiming kan måle intet mindre end 500x mere præcist. Disse ½sekunder tror jeg er grebet lige rigeligt ud af tynd luft.
Det har intet at gøre med at "stikke snotten frem", men derimod noget at gøre med at man skal forsøge at holde sig til realiteterne, eller være forberedt på at nogen spørger ind til emnet.
Havde du skrevet at I forsøgte at nå uSek i opløsning fordi i kunne, og det kunne være fedt med en voldsom præcis måling, så havde det sgu været fint. Jeg håber du kan følge mig her...
Det er jo så din mening og den har du lov til at have, du har jo åbenlyst en anden indfaldsvinkel til præcision end jeg og Racetiming.dk har og længere er den vel ikke
Hartvig