Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 10:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 apr 2006, 13:42 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 dec 2003, 21:23
Indlæg: 71
Geografisk sted: Søborg (kbh)
Hej, jeg har en '77 Ascona med en 2,0s motor (den med karb).
Er der nogen, der lige ved:

1) hvor mange grader tændingen på sådan en kammarat står? (Og skal man tage vakumslangen fra fordeleren mens man stiller tændingen)?

2) hvor mange grader skal kamvinklen være (altså det der gradeantal, hvor platinerne er åbne)?

Mvh Casper Frimodt

_________________
Baghjulstræk styrer...

forhjulstræk kører bare ligeud.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2006, 21:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
Hej.

Den skal stå på mærket på svinghjulet og der skal være 0,4mm åbning på platinerne. Thats it.

Hvis den så står lidt højt i tomgang drejer du tændingen mens motoren kører samme vej som uret indtil tomgangen står på ca 900opm. Så står den perfekt! 8)

Du skal hive vacum slangen af mens du justerer tænding.

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2006, 21:58 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 dec 2003, 21:23
Indlæg: 71
Geografisk sted: Søborg (kbh)
hej r_uldal tak for infoen :D
Tror dog ikke det med tomgangs-omdrejnings-tallet virker hos mig, da nogen (undertegnede) har pillet lidt ved karburatoren sådan at man ikke kan stole på at tændingen passer blot fordi den kører 900rpm i tomgang :wink:

Men som sagt tak for tallene

_________________
Baghjulstræk styrer...

forhjulstræk kører bare ligeud.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 apr 2006, 08:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
Frimodt skrev:
hej r_uldal tak for infoen :D
Tror dog ikke det med tomgangs-omdrejnings-tallet virker hos mig, da nogen (undertegnede) har pillet lidt ved karburatoren sådan at man ikke kan stole på at tændingen passer blot fordi den kører 900rpm i tomgang :wink:

Men som sagt tak for tallene


Ok men så skal den bare ind og stå på mærkerne. Så kan den med garanti køre! Så må du trille ned og få det finjusteret et sted hvor de har en CO måler..

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 apr 2006, 21:34 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 dec 2003, 21:23
Indlæg: 71
Geografisk sted: Søborg (kbh)
Piv!! Var ude for at stille tændingen, men kunne simpelthen ikke finde noget mærke...
Jeg kunne godt se en støbt rille på den "rør-plade", hvor strømfordelerens stilk går ned, men kunne ikke finde noget mærke på remhjulet på krumtapsakslen, som det kunne flugte mod... Er der er mærke på remhjulet, og er det bare malet på, eller er der et desideret hak??

Mvh Casper

_________________
Baghjulstræk styrer...

forhjulstræk kører bare ligeud.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2006, 11:57 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
Mener det er en 6mm stål kugle i svinghjulet , som ses ind gennem et hul. i højre side i kørselsretningen.

_________________
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2006, 13:15 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 dec 2003, 21:23
Indlæg: 71
Geografisk sted: Søborg (kbh)
Nå for dælen da - jammen tak for tippet - det vil jeg da prøve at se efter så :D

Mvh Casper

_________________
Baghjulstræk styrer...

forhjulstræk kører bare ligeud.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2006, 20:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
På nogel af maskinerne er der mærke på det nederste remhjul og det er et Hak i kanten af hjulet. På forkammerhuset på stykket med stømfordeleren er der nogle udstødninger der indikerer hvor den står.

Hvis ikke det er der så er det på med en 19 nøgle på nederste remhjul og så kigge ned på svinghjulet gennem det hul der er på modsatte side af starteren. Hullet er på størrelse med en 5-krone og der sidder en lille stykke plade der er formet som en pil. På et eller andet tidspunkt dukker der en lille kugle op der skulle være blank og det er den den skal stå ud for. Ikke huller eller den slags.

Når du har rotordækslet af er der hugget et hak i kanten af det "rør" strømfordeleren består af . Når rotoren stå ud for det hak samtidig med at den er på mærket på svinghjulet står den til tænding på cyl 1.

Tændingsrækkefølgen er 1342.

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2006, 20:39 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 dec 2003, 21:23
Indlæg: 71
Geografisk sted: Søborg (kbh)
Ok, helt perfekt - det prøver jeg - mange tak :D

Mvh Casper

_________________
Baghjulstræk styrer...

forhjulstræk kører bare ligeud.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 67 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team