Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 09:16

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Vi er i Racetiming.dk ved at leve speed traps til måling af udgangshastigheder ved 201 og 402 meter race.

Nu er det jo ikke udstyr til top-full dragracing vi laver men til normalt streetlegal race - så vi vil gerne have jeres bud på realistiske udgangshastigheder ?

På forhånd tak :D

Hartvig

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Kun ganske få "gade biler" i dk når over 210kmt... Rigtig mange ligger mellem 160 og 190. Og så de ikke voldtunede biler + de fleste standart biler ligger her under.

V/h Chr.

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Super - vi har fået udmålt alle vores sensorer, og det gør at vi kan måle med en præcision på 1/1000 (f.eks. 15 sekunder og 999 millisekunder) ved op til 240 km/t.

Det er jo ret interessant, at man i Danmark rent faktisk accepterer at deltage i konkurrencer, hvor der ikke er dokumentation for tidtagningsudstyrets præcision og nøjagtighed.

Alene reaktionstiden i fotocelle sensorer kan varierer så meget, at tider nemt kan måles +/- et ½ sekund forkert, hvis ikke de er kontroludmålt på f.eks. Teknologisk Institut, og hvis ikke softwaren har indbygget kompensation for sensorernes uenshed kan man lige så godt bruge et stopur og en sløv finger :lol:

Hartvig

Titel:
Moderator

Hartvig skrev:
Super - vi har fået udmålt alle vores sensorer, og det gør at vi kan måle med en præcision på 1/1000 (f.eks. 15 sekunder og 999 millisekunder) ved op til 240 km/t.

Det er jo ret interessant, at man i Danmark rent faktisk accepterer at deltage i konkurrencer, hvor der ikke er dokumentation for tidtagningsudstyrets præcision og nøjagtighed.

Alene reaktionstiden i fotocelle sensorer kan varierer så meget, at tider nemt kan måles +/- et ½ sekund forkert, hvis ikke de er kontroludmålt på f.eks. Teknologisk Institut, og hvis ikke softwaren har indbygget kompensation for sensorernes uenshed kan man lige så godt bruge et stopur og en sløv finger :lol:

Hartvig

Jeg tror skisme du køber sensorer de forkerte steder så!!

Jeg ser absolut intet problem i at finde en sensor med en reaktionstid langt under din tidsmæssige opløsning.

I bruger da vel ikke en gammel traditionel lysbro fra en svingdør i "Brugsen", vel??

Hartvig; Reklamerer du for at jeres tidtagningsudstyr er hulens meget bedre end konkurrenternes, ved at sammenligne med "Brugsen"´s fotocelle?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hej Henrik

Du rammer helt plet - mit sidste indlæg går netop på at vi IKKE benytter langsomme Brugsen eller vaskehals sensorer, hvilket du bl.a kan læse om på vores hjemmeside.

Tværtimod benytter vi sensorer som har den fornødne reaktionstid, og for at være helt sikre har vi fået hver enkelt sensor udmålt således at de er matched parvis.

Kald det reklame eller ej - lige nu er vi ved at forfine en fartmåler og i den forbindelse ville jeg gerne vide lidt om udgangshastigheder for streetrace biler på 201/402 meter.

Mit øf gik udelukkende på, at der netop afvikles streetrace i Danmark med ukalibreret tidtagningsudstyr - hvis man betaler for at køre streetrace med tidtagning må det da være et minimumskrav at man kan dokumentere præcisionen i udstyret.

Hartvig

Titel:
Moderator

Hartvig skrev:
Mit øf gik udelukkende på, at der netop afvikles streetrace i Danmark med ukalibreret tidtagningsudstyr - hvis man betaler for at køre streetrace med tidtagning må det da være et minimumskrav at man kan dokumentere præcisionen i udstyret.

Hartvig

Tja, med meget meget simpelt grej kan jeg uden videre nå _meget_ hurtige responstider, og man kan da godt vælge at få Teknologisk Institut, eller tilsvarende til at måle den reaktionstid, og betale en formue ekstra på at få papir på det, men hvad er det liige det skal bruges til??
Formålet(set ud fra streetrace synspunktet!) må være at levere en fornuftig måling til prisen, og prisen er et kæmpeparameter her.

Jeg er DRØN sikker på at den almindelige streetracer er godt tilfreds hvis han kan få en trapspeed opgivet inden for ½km/t. 191,5km/t er nok til ham.

Jeg er temmeligt sikker på at streetracefolket ikke vil betale så meget som en flad 10er mere i "entre" for at få trapspeeden opgivet i en certificeret måling med 3decimaler efter kommaet. Hvis det skal være relevant, så er vi iøvrigt ude i at der skal korrigeres for temperatur også, for slet ikke at nævne noget om opstillingstolerancer.

Så når vi tøffer til Streetrace på Vandel med PKJ, så er forcen netop at det er billigt, og man betaler ikke for at få en certificeret måling udleveret bagefter.

Hvad vil det koste at leje grejet en dag, incl opstilling, og nedtagning, incl certificerede målinger på de biler der er kørt igennem?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Hummm...

Intet er jo mere præcist end det bliver gjort den dag det bliver stillet op. Hvor præcist er de 402 meter lige udmålt og afstanden mellem censore osv - "Igen", fint nok at man gør det fordi man kan - Helt sikkert!

½sek forskel på tiderne - Aaaaa... Hvordan kan den samme lille røde Kadett C så gang på gang på gang kører 12.1 tider (mener jeg det er). Han kører simpelthen så pokkers stabile tider.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Medlem
Brugeravatar

I skulle hellere lave en håndholdt signaltavle og sælge til dem der kører hver weekend rundt omkring i landet. En eller anden fuld spasser der står og vifter med armene er bare lidt uprofesionel :lol: Kan nemt laves med 6 lygter som tænder fra rød til gul til grøn med 1 sekunders intervaller 8) Se det kunne jeg faktisk finde på at købe..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
heh jeg skal nok trylle et juletræ sammen til dig. transportabelt på 12volt.. med interval..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Lad os lige sikre at der ikke opstår en masse misforståelser omkring dette indlæg, som jo egentligt bare drejede sig om hjælp til oplysning om udgangshastigheder :wink: men okay - stikker man snotten frem så....

1) Min kritik går udelukkende på at der netop anvendes tidtagningsudstyr i Danmark som er baseret på "brugsen" og "vaskehals" sensorer og det mener jeg simpelthen ikke er godt nok hvis man ønsker at konkurrerer på 1/1000 tider. Racetiming.dk benytter netop specielt udviklede sensorer, som både er udmålt og matched således at vores "kunder" er garanteret korrekte og sammenlignelige tider fra arrangement til arrangement. End of that story :wink:

2) Vi er ved at beslutte om vi skal lave resultatdisplay og har hidtil testet nogle forskellige modeller - som alle sammen er kendetegnet ved at være rasende dyre - så overvejelsen går netop på om vi skal starte produktionen af vores egne - mere om det senere på året.

3) Racetiming.dk har allerede et ganske udemærket juletræ, og en styringsboks som understøtter alle de forskellige startprocedurer i dragracing/streetrace - så til det behøver vi ingen hjælp :P

4) Hvis en rød Kadett kører fuldkommen identiske tider hver eneste gang vil jeg først begynde at blive bekymret :? Dette er simpelthen en statistisk og praktisk umulighed, og vil netop dokumentere unøjagtigheden i det brugte udstyr.

I en afgørende match ville jeg til enhver tid foretrække at tidtagerne kan dokumentere præcisionen i deres udstyr, husk på at vi taler om forskelle på 1/1000 sekund, som kan afgøre om man er vinder eller taber.

5) Racetiming.dk tilbyder præcis tidtagning til priser som ligger på det gængse markedsniveau indenfor streetrace sporten - så på trods af dokumenteret præcision og andre smarte features, er vores priser ikke højere end markedsprisen.

Jeg håber dette opklarer nogle af misforståelserne.

Hartvig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time