Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 11:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 apr 2006, 15:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2003, 23:01
Indlæg: 158
Geografisk sted: Sydsjælland
Hej

Jeg tabte olietryk efter et løb - og konstaterede at min oliepumpe var gået en tur .. anden original brugt pumpe er siden kommet på .. har også skiftet krumtap og lejre .. det er også fint nok der er målt med det der "autogage"
MEN.. når motoren er kold starten den med 3bar men går ned så snart den bliver varm og til sidst lyser olielampen og den begynder at larme ..

Hvad kan der være galt ???


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2006, 15:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Anders Pedersen skrev:
Hej

Jeg tabte olietryk efter et løb - og konstaterede at min oliepumpe var gået en tur .. anden original brugt pumpe er siden kommet på .. har også skiftet krumtap og lejre .. det er også fint nok der er målt med det der "autogage"
MEN.. når motoren er kold starten den med 3bar men går ned så snart den bliver varm og til sidst lyser olielampen og den begynder at larme ..

Hvad kan der være galt ???


Jeg vilde finde svaret i den første linie du skrev.
Prøv med en ny oliepumpe, og ikke en bedre brugt.


MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2006, 16:26 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
kunne også være at den taber trykket over dine hovedlejer, eller andet, der er masser af muligheder på en CVH, og så må du ikke stole på de der billige autogauge ure, kostede mig timevis af arbejde på værkstedet med udskiftning af pumper for til sidst at konstatere at det var det billige lorteur der narrede mig, disse ure er nærmest en guide for hvornår din olie den er tynd nok til at du kan trykke lidt til den, men stole på dem, det kan man ikke.
Hvad olie kører du i øvrigt på?

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2006, 17:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2003, 23:01
Indlæg: 158
Geografisk sted: Sydsjælland
Uha. så husker jeg forkert mht navnet .. Det er det lille stykke papir man ligger ind imellem krumtap og lejre for at se om den nu er tæt nok .. og det ser fint nok ud ..
Det med oliepumpen ku evt være svaret forstår bare ikke hvorfor den så sku komme med 3,5 bar ved kold motor og efter 5 min så er der intet og lamper og alt begynder at lyse.. Har VDO ure i så den sku være okay mht. om den viser forkert .. for hvis den var defekt så burde den vel slet ikke virke ??

Jeg har prøvet både 10/40 Duckhams og 15/40 ( 15/40 var dog kun noget billigt noget til 150kr. ) men med samme resultat .. alle jeg snakker med køre 10/40 måske man sku gå op på 10/50 eller 10/60 olie hvis den er tykkere når den bliver varm..

Nu har jeg ikke så meget forstand på lige dette spørgsmål ..da jeg ikke har åbnet sådan en motor mens den har kørt og virket .. men er vi ikke enige om at ved løfterne skal der ikke komme olie op i kanterne som et andet lille springvand.. for her tænker jeg på om det er her evt trykket forsvinder hen .. så vi snakker om anden top ???


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2006, 12:05 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
hehe min fejl, troede det var dit måleur, der hed sådan, det lød nemlig uhyggeligt meget som det jeg har været igennem.
Kørte i øvrigt med Castrol RS0-40, det var den olie min lød bedst med, men den havde også nyslebet tap og næsten ny knast og løftere.


svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2006, 16:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2003, 23:01
Indlæg: 158
Geografisk sted: Sydsjælland
svan skrev:
hehe min fejl, troede det var dit måleur, der hed sådan, det lød nemlig uhyggeligt meget som det jeg har været igennem.
Kørte i øvrigt med Castrol RS0-40, det var den olie min lød bedst med, men den havde også nyslebet tap og næsten ny knast og løftere.


svan


Hehe . Helt okay
Mine løftere, knast er næsten også nyt ( 285T2 Knast )
Mit topstykke har det fint mht. olietyve og ventiler osv... så jeg har lidt den teori at det ikke er der jeg skal lede.. men efter jeg skiftede krumtap og lejre kan der være noget der der ikke passer som jeg tror det gør ..
Nu bliver jeg itvivl - hvad tal står for hvad mht olie

Du køre med 0/40 = Er dette ikke en meget tynd olie når den bliver varm ??? bliver helt itvivl nu mht hvad det er de tal står for .. for jeg har som sagt kun broblemet når min bliver varm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2006, 19:00 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
Din motor skal lave 1bar i tomgang ved 80C

husker ikke den helt eksagte formel for tallene i oliekoden men jo lavere det første tal er jo tyndere er din olie kold og jo størrre det andet tal er jo tykkere er din olie varm.

Jeg ville helt klart kigge på den pumpe.
køre du med standard turbo?

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 79 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team