Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 04:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2006, 21:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ikke rasle rasle men væsentligt mere klong klong agtig... Hvis du mener at lyder følger forbrændingen så SKAL det have noget med knast/ventil sysstemet at gøre.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2006, 21:35 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2005, 16:33
Indlæg: 66
Geografisk sted: Skårup sydfyn
Det der bare virker så mærkeligt at det kun er ved acceleration.

Kan det være at det er forkert indstillet ventil?

_________________
Subaru Legacy 2.0 turbo 4WD fra 92 - nu med gearkasse, kobling trækaksler og bagtøj fra impreza sti 98...
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2006, 22:05 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Det kan ikke være en udstødningsmanifold der er revnet? Det kan godt give en tikkelyd, som typisk ikke kan høres før man giver den lidt gas og bliver også mindre tydelig efter motoren er blevet driftsvarm.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2006, 22:18 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2005, 16:33
Indlæg: 66
Geografisk sted: Skårup sydfyn
nej, det er en MEGET klar tikken der tydeligt kommer fra motoren.

_________________
Subaru Legacy 2.0 turbo 4WD fra 92 - nu med gearkasse, kobling trækaksler og bagtøj fra impreza sti 98...
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2006, 22:30 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
det lyder mest som et plejlstangsleje, det kommer typisk ved omdrejninger og belastning dvs acceleration, lyder meget metalisk nærmest som at slå 2 hammere mod hinanden eller sådan lidt ringen.

Hvorimod tændingsbanken lyder lidt som en bakke med glas der står og klirre.

Krydspindsleje tikker eller ringer ved desacceleration (så vidt jeg husker)

hydrauliske løftere holder som regl op med at "snakke" når motoren bliver lun og man lige dabber den nogle gange på speederen

Mit bedste råd til dig oliver er kør til mekkeren eller aliere dig med en af rødderne herinde fra som bor i nærheden, og som har hørt hvordan de forskellige lyde... lyder

MVH RSV

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2006, 17:16 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Jeg oplevede på et tidspunkt min tidligere sugemotor tændingsbankede ved lave omdrejninger når den fik fuld gas. F.eks i frigear eller i femte gear ved 80 km/t. Mindre hamre lyde/tikken.

Jeg oplevede senere ved en køretur at mine plejstangslejer pludselig gik. Det kunne også høres ved lave omdrejninger når den fik lidt gas. Men her var der VIRKLIG høje hamrelyde.

Mvh Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2006, 20:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Tror BESTEMT ikke at det er dine ventiler der pludselig er stillet forkert - Med mindre at du har en ventil vippe mekanisme der inde der kan være gået i stykker.

Den med mannifolden der er flække... Det kan vikrlig lyde som en form for tikken. Den kan altså misforstås og ikke alle vil i første omgang forbinde det med en utæthed i udst. systemet. Det vil du SPECIELT høre ved belastet motor (acceleraton). Det burde blive gradvist værre og værre nu mere gas du giver og helt forsvinde når du motorbremser.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2006, 21:14 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2005, 16:33
Indlæg: 66
Geografisk sted: Skårup sydfyn
Jeg var overbevist om at et flækket/utæt manifold aldrig ville kunne komme til at lyde sådan. Men men men, da jeg fik min lærers vurdering af det var han overhovedet ikke i tvivl : flækket eller utæt manifold!!!
Jeg har derfor her til aften været ude på gør det selv værkstedet og prøvede der i første omgang bare at spænde manifoldet bedre fast og vupti, -den forfærdelige lyd jeg troede ville koste mig alt for mange penge forsvandt!!!

Så mange tak for rådende, nu har jeg det igen godt med at træde klampen i bund....

Ha en god weekend!!!

Mvh Olivier

_________________
Subaru Legacy 2.0 turbo 4WD fra 92 - nu med gearkasse, kobling trækaksler og bagtøj fra impreza sti 98...
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team