Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 jul 2025, 06:10

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Nå ja... Men altså at gå et smule off topic i et par indlæg i en tråd - Er det så slemt? Jeg mener jo ikke det ødelægger trådens indhold. Jeg kan i hvert fald sagtens abstrahere fra det. Fra min synsvinkel er det ikke anderledes end når der bliver diskutret flere enmer, som så måske ikke direkte er off topic, samtidig forskellige personer i mellem og det sker jo altså hele tiden.
Alternativt skulle man vel kunne forvente at der nu vil komme en eksplosion af nye emner i "off topic" forummet som kun lige er en bemærkning med en referense i en dabat et andet sted. En svare måske og så er det det... Det ville da være mere belastende syntes jeg. I virkeligheden ville folk jo nok så vælge ikke at poste det - "Godt siger nogen så". Tja...

Jeg frygter det vil tage det personlige, det hyggelige ud af debatterne og det er en skam. Det er da i hvert fald en af grundene til at jeg gider bruge min tid her inden. Jeg ser ikke et amne anderledes end hvis man talte dirkete med personerne over en cola eller en kop kaffe... Hvis det hele skal være super siriøst hele tiden tror jeg PP i yderste konsekvens vil miste brugere - I hvert fald vil aktiviteten i debatterne gå ned.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Havneren, du misforstår mig. Det var mere pointen i, at man kan gå ind og henvise til topic, hvis det stikker af i f.eks. diskussioner af typer af topstykker, hvis ejeren af tråden har spurgt til noget om vandpumpen.
Syntes bestemt ikke der skal være 100% seriøsitet, så kan det nemt ende i tørre facts-diskusioner, det kan være med til at dræbe et forum. Jeg mente blot, at man i stedet for at låse et emne der er of topic, så kan man bede til, man husker topic.
Daniel.

Titel:
Mester Medlem

Nej... Misforstod dig ikke tror jeg. Vi deler sådan set synspunkt tror jeg.

Min bekymring er jo ogs¨din kan jeg se:
"Syntes bestemt ikke der skal være 100% seriøsitet, så kan det nemt ende i tørre facts-diskusioner, det kan være med til at dræbe et forum."

Jeg er faktisk kun enig.

V/h Chr.

Titel:
Moderator

Mit eget indlæg fjernet(uden moderatorrettigheder) da jeg havde overset Havnerens bemærkning om at undlade indlæg før invitering. Beklager fejlen. Indlægget stod i ca. 1time før jeg blev gjort opmærksom på fejlen.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Senest rettet af HenrikGM 25 mar 2006, 00:45, rettet i alt 4 gange.

Titel:
Moderator

Mit eget indlæg fjernet(uden moderatorrettigheder) da jeg havde overset Havnerens bemærkning om at undlade indlæg før invitering. Beklager fejlen. Indlægget stod i ca. 1time før jeg blev gjort opmærksom på fejlen.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Senest rettet af HenrikGM 25 mar 2006, 00:44, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Mester Medlem

skræksenarier.....? ja eller er det når en moderator går på banen, i en tråd (stadig uden at underskrive sig som moderator!) hvor han sammen med de andre moderatorer, er blevet bedt om ikke at give sin mening til kende før de inveteres?
synes det fortæller lidt om hvad vej tingene går pt. her på POWER PAGE.
er vi på vej mod A og B brugere/medlemmer? hvad vej er det ejere og div moderatorer vil? COSSIE er stadig nævnt som moderator... har han ændret mening i forhold til gamle dage? ang. tråden under MS. der blev lukket.... så var det ord det var mest brugt FLUEKNEPPERI! gad vide hvorfor? endelig virkede det til tider i samme tråd som der var MESTERskab i brug af indviklede ord og ligninger.... hvorfor? igen ... er ikke tilhænger af den drejning PP har taget på det seneste. slet ikke! mener det er fuldstændig unødigt med politikerne som KREDE kalder moderatorerne... et af problemer er at de både vil fungere som politi, dommere og menige debatører i samme tråd! kan det lade sig gøre...? så NEJ HENRIK, MIN VEN!KAN SLET IKKE GIVE DIG RET I DET HER! MVH. søren

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Nordvestsjælland
Jeg kunne skrive mange ting som andre har valgt at gøre i tråden. Men jeg vil holde mig til den vigtigste af dem alle som har med "afvigelser fra topic" at gøre.

Som mange har ytret, så er det ofte ved tilfældige drejninger at der opstår guldkorn. Altså ting der er super relevante for nogle læsere af trådene. Og det kan nemt være sket at forfatteren har fået det svar han har søgt, så andre med fordel kan få lige det lillebitte tip som kun står i ét eneste indlæg på hele siden. Dem kan man helt sikkert nok få fjernet, men så ryger værdien af forummet gevaldigt ned!
Så jeg er enig i, at man skriver på forummet som har man en hyggelig samtale med folk over en kop kaffe eller en cola. Friheden til at ytre sig giver også guldkorn :wink:

Jeg håber man kan se hvor vigtigt jeg mener det punkt alene er, i og med jeg har valgt at skære alle andre punkter væk for (igen) at fremhæve det her ene :wink:

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
skræksenarier.....? ja eller er det når en moderator går på banen, i en tråd (stadig uden at underskrive sig som moderator!) hvor han sammen med de andre moderatorer, er blevet bedt om ikke at give sin mening til kende før de inveteres?
synes det fortæller lidt om hvad vej tingene går pt. her på POWER PAGE.
er vi på vej mod A og B brugere/medlemmer? hvad vej er det ejere og div moderatorer vil? COSSIE er stadig nævnt som moderator... har han ændret mening i forhold til gamle dage? ang. tråden under MS. der blev lukket.... så var det ord det var mest brugt FLUEKNEPPERI! gad vide hvorfor? endelig virkede det til tider i samme tråd som der var MESTERskab i brug af indviklede ord og ligninger.... hvorfor? igen ... er ikke tilhænger af den drejning PP har taget på det seneste. slet ikke! mener det er fuldstændig unødigt med politikerne som KREDE kalder moderatorerne... et af problemer er at de både vil fungere som politi, dommere og menige debatører i samme tråd! kan det lade sig gøre...? så NEJ HENRIK, MIN VEN!KAN SLET IKKE GIVE DIG RET I DET HER! MVH. søren

Ja... Nu stiller Søren jo det hele på spidsen. Jeg syntes det er en ren princip sag som dog alligevel allerede nu lige har vist sine tænder lidt - Jeg tror bestemt ikke at moderatorene har planer om at udnytte deres position - Men stadig et skræksenarie.... Ja.

Personligt undre jeg mig jo over at det ikke er moderatorene der har taget initiativ til en tråd som denne, det skal så lige siges at jeg havde Morten med på sidelinien da jeg skrev indlæget - For at sikre at det fra starten blev så objektivt som muligt. Min mening er jo at brugerne skal have lov at give deres mening til kende. Jeg kan heller ikke forestille mig andet end moderatorene også kan have interesse i den retning ---

V/h Chr

Titel:
Mester Medlem

Joker skrev:
Jeg kunne skrive mange ting som andre har valgt at gøre i tråden. Men jeg vil holde mig til den vigtigste af dem alle som har med "afvigelser fra topic" at gøre.

Som mange har ytret, så er det ofte ved tilfældige drejninger at der opstår guldkorn. Altså ting der er super relevante for nogle læsere af trådene. Og det kan nemt være sket at forfatteren har fået det svar han har søgt, så andre med fordel kan få lige det lillebitte tip som kun står i ét eneste indlæg på hele siden. Dem kan man helt sikkert nok få fjernet, men så ryger værdien af forummet gevaldigt ned!
Så jeg er enig i, at man skriver på forummet som har man en hyggelig samtale med folk over en kop kaffe eller en cola. Friheden til at ytre sig giver også guldkorn :wink:

Jeg håber man kan se hvor vigtigt jeg mener det punkt alene er, i og med jeg har valgt at skære alle andre punkter væk for (igen) at fremhæve det her ene :wink:

Ja... Jeg syntes også dette er det vigtigste punkt.

Brugere med andre meninger på det her område er MEGET velkomne til at komme på banen. Er vi for hårde ved moderatoren? Lad os få en debat med for og imod.

Kunne godt tænke mig at få flere brugere på banen så vi kunne se et lidt mere komplet billed af hvad brugerne tænker.

V/h Chr

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Hver mester sin metode.

Det gælder både når man skruer i biler, laver mad, eller modererer forum-sider.
For ikke ret lang tid siden var der her på Powerpage ingen politisk linie til nogen ting. Det var heller ikke nødvendigt, og her var skidehyggeligt at være. Masser af spørgsmål, teknisk information, og også plads til lidt sjov og mandehyggesnak.
Tiderne har ændret sig, og nu ER det nødvendigt med en klar holdning til mange ting, også til hvordan en tilfældig forumside skal modereres og ledes i indehaverens ånd og ønsker.
Det er ofte et utaknemmeligt job at være moderator, men efter min mening er det mindste man kan gøre at oprette en specifik moderator-profil, så folk ikke er i tvivl om, hvilken kasket der tilfældigvis sidder på manden. Og man behøver slet ikke vide, hvilken person det egentlig er, der sidder bag ved moderatorprofilen. På den måde vil man forebygge megen mudderkastning.

Når nu udviklingen desværre har nødvendiggjort en aktiv moderatorpolitik, så må man acceptere denne linie - eller brokke sig efter de regler, der nu engang er udstukket af sidens ejer.

Som sagt, hver mester sine metoder.

Mine holdninger til Havaneserens spørgsmål:

1) PP var et godt sted før i tiden. PP bliver også et godt sted i fremtiden. Tiderne er bare blevet anderledes.
2) Kursen er blevet for hård.
3) Reglerne er fsv gode nok. Alt kan jo gradbøjes...
4) Det er IKKE rimeligt eller fair, at moderator deltager i nogetsomhelst andet. Basta.
5) § 77: Enhver er berettiget til ved Trykken at offentliggjøre sine Tanker, dog under Ansvar for Domstolene. Censur og andre forebyggende Forholdsregler kunne ingensinde paany indføres.
Se evt. her: http://da.wikipedia.org/wiki/Grundloven
Dette gælder i det danske samfund, men denne sides ejer bestemmer selv, hvilke regler der gælder her. PP er ikke og bør efter min mening ikke være et sted hvor man diskuterer samfundsrelaterede problemer i tide og utide. Dog igen, alting naturligvis med måde.

/Lars

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time