Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 14:00

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Skæv turbo??
Junior Medlem

Geografisk sted: Haderslev
hej

Er min turbo blevet skæv (gt2860). Den hyler og skrier når jeg starter min motor når den er kold, har 3 bar olie tryk i tomgang når den er kold så ville da mene at det skulle være nok. Skovle hjulet køre fint rundt og sys ikke at det føles som om at den har mere slør end da den var ny. Har alt i alt kørt ca 1000-1500 km så ville da mene at den skulle være som ny endnu.

Mvh Magnus

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
først omfremmest LÆKKER BIL!

Når bilen er kold (helt kold) gå så ud og mærk efter om der skulle være noget slør.. han der være urenheder i olie/indsugning/udstødning?

Nu har jeg dog aldrig kørt med kuleleje turbo men min kammerats gamle gt25xx havde også en underlig hyletone og den var meget nem at høre når han slukkede bilen.. 2 uger efter stod turboen af og han har nu købt en ny.. men den gamle gt20 begyndte også at hyle lidt til sidst uden at være stået af.. men den kører stadig ok..

Lige en strøtanke kunne det være et blad der var knækket af udstødnings hjulet og hele turboen derfor er ude af balance ?

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Haderslev
grydesvamp skrev:
først omfremmest LÆKKER BIL!

Citat:
Når bilen er kold (helt kold) gå så ud og mærk efter om der skulle være noget slør.. han der være urenheder i olie/indsugning/udstødning?

Motoren er ny renoveret olie/lejer/stempelringe/pakninger/filter er nyt så tror ikke det er på olie siden det er galt.

Indsugningen ser fin ud og der er også nyt filter der.

Men min udstødnings side ved jeg ikke hvordan ser ud endnu, så det kunne måske godt ligge der.?

Citat:
Lige en strøtanke kunne det være et blad der var knækket af udstødnings hjulet og hele turboen derfor er ude af balance ?

Har jeg også selv tænkt på så jeg må vel hellere få den af igen og få kigget efter.

Men indtil vider så siger jeg tak for hjælpen. Mvh magnus

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time