Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
Jeg må nok hellere starte med at sige, det er rent teori, pga. en diskution.
Jeg læste et eller andet sted herinde, at en Rotrex kompresser kunne tage op til 20 kW til driften. Hvilket så førte til en diskution om hvad en turbo tager af effekt.
Hvis man nu tager en tilfældig 2,0L benziner (Ved godt man ikke kan skære alle over en kam), og sætter en turbo på, uden at forbinde trykrøret, hvad vil turboen så snuppe af effekt fra motoren?
I en ideel verden intet. Turboen er drevet af den energi du slipper ud til pipperne. Du genvinder den bare og får intet tab her.
Samme ideelle turbo vil holder ladetryk/modtryk 1:1(eller bedre) og pumpetabene vil derved være udelukkede fra regnestykket.
Sætter du ikke trykrøret fast, så er hele diskussionen inderligt meningsløs.
Svarer til at spørge om motoren taber effekt hvis du piller remmen af kompressoren....
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!