Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 14:21

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
jeg lagde spec mærke til en meget lille detalje i det indslag: en af dem der blev stoppet med et indvendigt cyklistspejl fik af vide at det ikke var godt nok og fik en bøde for det, her vil jeg så gerne fortælle en lille historie...

jeg var i aktivering i kirkens korshær som chaufør, og der havde jeg dælme et hyr med at kunne få sat de spejle på bilen. da vi endelig fik et var det en af de der indvendig monterede, og jeg kunne med det samme konstatere at man ingenting kunne se i det. gik så langt som at køre bilen ned til den lokale synshal hvor synsinspektørens svar var: nej det opfylder ikke kravene, men jeg ville syne det alligevel.... det spejl blev ikke skiftet før efter jeg holdt op /skvattede ud af lortet, men hvem havde stået med sorteper og samvittigheden hvis jeg havde revet en cyklist ned?

min pointe: det er ikke udelukkende chauførens skyld... f. eks. kan vognmanden for ca. 6000,- kun købe et video anlæg der er godkendt til at erstatte cyklistspejlet og samtidig har bakkamera. i "mit" tilfælde kostede et rigtigt spejl ca. 4.000,- og den dejlige indendørsmodel hvist nok 1500,- jeg vil mene at det er en meget lille ekstra udskrivning kontra sikkerhed og måske færre bakskader. det halve år jeg kørte for dem nåede jeg ALDRIG at køre i en lovlig bil, og da jeg var i aktivering var det at gøre som der blev sagt indtil andet var bevist...

www.slavteren.tk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
med forbehold for ikke at ha læst alle indlæg...

Jeg mener ikke de ulykker stopper nogensinde før det bliver et samspil mellem latterligt lallende cykelister der altid tror alle skal holde tilbage og de chaufører der fører div køretøjer på vejen.
om så du fyldte hele kabinen på lastbilen op, så sikrer det ikke mod dumdristighed hos de bløde trafikkanter.

HVORFOR i helvede kan cykelister ikke lære at køre venstre om dem der holder i svingbanen? det ville være lettere for alle samt den lille bonus at deres chance for at blive trumlet formindskes betydeligt

Så et program for nogen tid siden hvor en mor til en pige/dame på 25 (som var blevet kørt ned i sådan en højresvingsulykke) tog kontakt til transport ministeren og bad ham redegøre. slap af en so/klovn! jeg er da helt enig i at det er sørgelig at hendes 25 årige datter er blevet kørt ned, men burde man som 25 årig bosidende i københavn ikke ku finde ud af at passe på sig selv? hun fik det fremlagt som om trafikministeren skulle sige undskyld for noget han INGEN skyld har i.

Jeg ser ofte at dumme cykelister kører højre om al trafik selv i de kryds her i byen hvor man DIREKTE har malet på vejen at ligeudkørende cykelister skal køre venstre om de drejende. det nok allerværste jeg har set var en mor til to. den ene på en barnestol på hendes egen cykel og den anden på sin egen cykel. de kommer kørende ned til et kryds hvor det netop er afbilledet at man skal køre venstre om bilerne og hun gør det stik modsatte og ind på siden af en lastbil og lige ud. godt han så det. var fandenme lige ved at køre efter hende og stikke hende en flad, hvordan skal hendes børn lære det når hun selv KAMPKVEJER sig på den måde?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Ang Slavtern og hans indvendige spejl. Min svigerfar har kørt sættevogn i over 30 år og hans mening om de nye spejle: Splid af tid og penge. Han har ikk siddet i en bil hvor man ku se noe i det spejl, enten fordi det ikk ku justeres ordenligt(han er knap 2m) eller osse vibrerer det.

Men jeg kan høre som debatten skrider frem at der må mangle en vis trafikmoral generelt, og her mener jeg blandt alle trafikanter. Det nytter ikk altid at køre på sin ret!

Fri bane, fuld hane!!!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
s@g skrev:
Ang Slavtern og hans indvendige spejl. Min svigerfar har kørt sættevogn i over 30 år og hans mening om de nye spejle: Splid af tid og penge. Han har ikk siddet i en bil hvor man ku se noe i det spejl, enten fordi det ikk ku justeres ordenligt(han er knap 2m) eller osse vibrerer det.

Men jeg kan høre som debatten skrider frem at der må mangle en vis trafikmoral generelt, og her mener jeg blandt alle trafikanter. Det nytter ikk altid at køre på sin ret!

Nej det er uden tvivl netop det du nævner der er et af danskernes største trafik problemer !!!

Jeg kunne nævne talrige eksempler fra hele europa hvor jeg har tænkt......."den gik aldrig i DK"

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:

Wanker skrev:
Så STFU og begynd at være lidt mere observant i trafikken.

Det var da helt klart lavpunktet i denne flotte debat !! :roll:

Jeg kører i bilen hver dag på arbejd, og mange cykelister i byen kører seriøst med hovedet under armen, og efter at have prøvet et par dage at cykle.. Så kunne jeg godt mærke jeg var vant til bilen, jeg tog den ikke "indenom" på fortovet.. Jeg overhaldte ikke bilerne i drejebanen for så bagefter at holde i fodgænger overgangen.. Som billist er man sgu bange for klip hvis man gør lign. i bilen.. Men cyklister er altså rimelig fredet.. Der skal altså deles bøder ud for deres egen skyld !

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: FYNSLAND
hvor mange år er der nu kørt kampanger på lastbiler og cykelister??

det er faktisk altid lastbilernes skyld uanset hvor tosset en cykelist så har båret sig ad...

det er ikk retfærdigt..

hvor mange spejle er det li man skal holde øje med i en lastbil??

tror de ikk snart det er tiden til og få noget fokus på de "dumme" cykelister??

hvis der snart kommer flerer spejle på en lastbil kan man næsten bruge 10 min på at svinge...

jeg mener at de "skide" cykelister har været fredet ALT for mange år nu...

de køre jo som var de konger og baroner i trafikken..

og alt og alle SKAL bare holde tilbage for dem...

ER DET FAIR??

ja for så ikk og nævne de der SKIDE nye cykel lygter hvor det kun er en enkelt lille diode de må bruge som lygte...

hvor meget syntes de li selv de kan se med sådan noget pis???

køre jeg en ned en dag PGA de der små pis lygter bliver jeg godt nok arig og tosset i mit lille kranie...

få dog en NEFA lygte på der kan ses i stedet for den gang billige pis lygte så man kan ses..

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Østsjælland
Typisk dansk lovgivning at dem der har det bedste overblik dvs cykellisterne er dem der har mindst ansvar, lav loven sådan at ved kryds hvor der ikke er direkte signal for cykellister, skal de så holde tilbage for den øvrige trafik på den måde undgår man den slags,
RSV

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
|sAs| skrev:
Wanker skrev:

Det var da helt klart lavpunktet i denne flotte debat !! :lol: :lol: :lol:

Jeg kører i bilen hver dag på arbejd, og mange cykelister i byen kører seriøst med hovedet under armen, og efter at have prøvet et par dage at cykle.. Så kunne jeg godt mærke jeg var vant til bilen, jeg tog den ikke "indenom" på fortovet.. Jeg overhaldte ikke bilerne i drejebanen for så bagefter at holde i fodgænger overgangen.. Som billist er man sgu bange for klip hvis man gør lign. i bilen.. Men cyklister er altså rimelig fredet.. Der skal altså deles bøder ud for deres egen skyld !

Jeg tror ikke helt at du forstod meningen med mit indlæg.

Hvis du cykler dagligt vil du efter et stykke tid opfatte bilisterne i traffiken, som en daglig udfordring for at undgå at blive kørt ned.
Der er total mangel på trafikmoral i Danmark også fra visse cyklister, det vil jeg ikke nægte. Men et par dage på cykel i bytrafikken vil nok åbne dine øjne for hvordan du bør orientere dig når du kører i din bil.
Jeg selv er mere obs på hvad der rent faktisk forgår omkring mig i specielt lyskryds og rundkørsler, kald mig bare skidehellig men jeg tager rent faktisk hensyn til mine medtraffikanter og de bløde traffikanter da jeg selv er en af dem når jeg ikke kører i bil.
Jeg kører selv i en varevogn uden ruder i bag og er derfor nødt til at orientere mig udelukkende ved hjælp af spejlene, der er døde vinkler i spejlene, hvilket gør at man bliver nødt til at kigge efter potientelle farer inden man kører ind i lyskryds/rundkørsel....
Så er vi ved topic start igen, det er ufatteligt få bilister som gør det, det ved jeg da jeg altid forsøger at få øjenkontakt med svingende bilister hvis jeg selv er på cykel. Det er ikke nemt at få øjenkontakt med en morgentræt kælling der har travlt med alt andet end at køre bil og nogle gange er man bare nødt til at hugge bremserne i og lade idioten fortage sit sving.

*EDIT* Har læst samtlige indlæg nu. Manner hvor er intelligensen på kraftig tilbagetog.

Titel:

Wanker skrev:
|sAs| skrev:
Wanker skrev:

Det var da helt klart lavpunktet i denne flotte debat !! :lol: :lol: :lol:

Jeg tror ikke helt at du forstod meningen med mit indlæg.

Hvis du cykler dagligt vil du efter et stykke tid opfatte bilisterne i traffiken, som en daglig udfordring for at undgå at blive kørt ned.
Der er total mangel på trafikmoral i Danmark også fra visse cyklister, det vil jeg ikke nægte. Men et par dage på cykel i bytrafikken vil nok åbne dine øjne for hvordan du bør orientere dig når du kører i din bil.
Jeg selv er mere obs på hvad der rent faktisk forgår omkring mig i specielt lyskryds og rundkørsler, kald mig bare skidehellig men jeg tager rent faktisk hensyn til mine medtraffikanter og de bløde traffikanter da jeg selv er en af dem når jeg ikke kører i bil.
Jeg kører selv i en varevogn uden ruder i bag og er derfor nødt til at orientere mig udelukkende ved hjælp af spejlene, der er døde vinkler i spejlene, hvilket gør at man bliver nødt til at kigge efter potientelle farer inden man kører ind i lyskryds/rundkørsel....
Så er vi ved topic start igen, det er ufatteligt få bilister som gør det, det ved jeg da jeg altid forsøger at få øjenkontakt med svingende bilister hvis jeg selv er på cykel. Det er ikke nemt at få øjenkontakt med en morgentræt kælling der har travlt med alt andet end at køre bil og nogle gange er man bare nødt til at hugge bremserne i og lade idioten fortage sit sving.

*EDIT* Har læst samtlige indlæg nu. Manner hvor er intelligensen på kraftig tilbagetog.

Jeg bor på Frederiksberg (KBH) og cykler til mit arbejd når vejret er til det.. Og efter at have cyklet.. Så synes jeg at mange cyklister er FULDSTÆNDIGE syge i hoved !! :twisted:
Jeg tog hensyn til billisterne og tog ikke fortovet inden om den bil\lastbil der holdte ind til kantstenen.. Men det gjorde de andre for at spare 20sek.. Mange af dem har altså et dødsønske..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
OK København forklarer jo straks en hel del.
Selvom at jeg bor i en mindre befærdet by er folk sgu stadigvæk nogle tåber i traffiken.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time