Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 03:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 02 mar 2006, 21:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Jeg har renoveret min motor med nye stempelringe og lejer over det hele. Samtidig er der blevet lavet nye ventilsæder og monteret nye ventiler.

Hvordan køre jeg bedst motoren til? og ikke mindst hvor langt - vil jo gerne snart ha' den på rullefelt og få den justeret inden sæsonen starter.

/Brian

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2006, 22:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Man kører ikke til, man vænder til :roll:

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2006, 22:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2004, 22:19
Indlæg: 571
Geografisk sted: Ikast, verdens navle
JBO skrev:
Man kører ikke til, man vænder til :roll:

nej man vænner til.... 8) :wink:

_________________
pffftttt......


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2006, 23:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
DorkVonWaterfall skrev:
JBO skrev:
Man kører ikke til, man vænder til :roll:

nej man vænner til.... 8) :wink:


Ku ikke huske hvordan man stavede til det :cry:

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2006, 08:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Hvis I er færdige med jeres stave-pladder, er der så nogle brugbare bud på mit spørgsmål?

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2006, 08:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg kørte, fra renovering til jeg begyndte at give dyret ladetryk og omdrejninger i det høje område, omkring 1.000 kilometer.

De 1.000 kilometer kan du dog ikke bruge til ret meget.

Jeg satte grænsen ved 1.000 kilometer fordi jeg ligesom dig søgte svar på hvad der er bedst, men ligemeget hvem jeg spurgte var svaret noget enten forskelligt, eller også ved man det ikke.

Efter de 1.000 kilometer skiftede jeg olie og oliefilter.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2006, 09:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 199
Geografisk sted: Sydsjælland
Ja som det er blevet nævnt så findes der mange måder at gøre det på. Her er som jeg gjorde som jeg blev rådet til af Westspeed.

Start motoren op og lad den gå i ca 10 min i tomgang, dog ikke for lavt i tomgang, sørg for at den har nok olietryk osv.
Derefter er det ud og igang med at køre lige så stille de første par kilometer og så gælder det ellers om at køre den lidt op og ned i omdrejninger så den kan få lov til at arbejde over hele registeret. Og når den har kørt sådan ca 1 times tid så er det hjem og skifte olie og oliefilter og så er motoren ellers klar.

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4824
2007: 1/8mile @ 8,320 sek 60fod 1,78sek.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2006, 12:38 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2006, 08:33
Indlæg: 30
Geografisk sted: Svendborg
Her er en af de mere kontroversielle foreslag..
Det giver dog meget godt mening det han siger, hvis man tager sig tid til at læse det igennem...
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
RUN IT HARD

_________________
Trackday nørd !
www.trackdayklub.dk

MR2 AW11 Turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17917


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2006, 23:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Takker for jeres forslag - jeg må prøve at finde ud af hvordan jeg vil gøre.
Kaktus: Spændende artikel du havde fundet! Værd at læse nærmere!

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 mar 2006, 01:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
hehe kaktus den side har jeg også været forbi , men den med run it hard ! , jo til en hvis grænse men det kommer an på om man vil have power eller reliability , og vil man have et kompromis bør man jo nok
1. starte maskinen op , lade den køre driftsvarm (uden mislyde og olietrykfald)
2. afkøling

derefter efterspændes toppen
og så er det ud og køre , men ikke for lave omdrejninger i for højt gear , men heller ikke for høje omdr. men sårn alm. morfarkørsel de første 1000km uden at lade den sejtrække for meget , og efter 1000km så et olie+filter skift og så er du rimelig klar til rullefeltetet hvis din AFR er bare lidt på plads


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 61 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team