Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 04:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 feb 2006, 18:46 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Er ved at montere MF2 på en vens bil, og ville høre om der er nogle, som har erfaringer med hvor rpm signalet kan tages fra på en escort fra 94.

MVH
Johan O R

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2006, 13:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Det kommer lidt an på hvilken ECU den bruger.
Er det en CVH eller en Zetec ?

Hvis der er omdrejningetæller i, burde du bare kunne tage det derfra.
Ellers skal du tage den direkte fra ECU'en.

På Mondeo'ens EEC-IV ECU ligger der et RPM-signal på pin 4.
Jeg er ikke sikker på, om det er det samme på Escorten.

/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2006, 00:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
motor og effekt så skal jeg finde det til dig... :wink:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2006, 01:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Indlæg: 290
Geografisk sted: dk
tag signalet fra tændspolen sort ledning så vidt jeg husker....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2006, 21:33 
det er en zetec 105Hp (den gamle hvor der står DOHC på ventildækslet)

på tændspolen er de 2 grønne ledninger og en sort


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2006, 22:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
som Noland siger så prøv ben 4 på ECU'en der står den går til indstrument panel pin 10 og jeg kan ikke lige forestille mig andet på sådan en bil som skulle have forbindelse der imellem end omdregnings signalet... (en grøn ledning)

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team