peterjensen skrev:
Telemetri til vems er under udvikling og ja det er smart og en mere sikker måde at tune/mappe vore biler på og så kan man sidde herhjemme og se om konen fyrer den af når hun lige er ude og handle
7" touchskærm henrik nu slår du da vist alle rekorder hvis du da stadigt mener at ting skal være for gør det selv manden og prisen, det med sammenarbejde har MS jo selv stoppet for, men man kunne bare håbe på at de har skiftet mening for din ide er jo rigtig go og så kunne prisen vel nok også komme ned på et niveau hvor alle kunne være med.
Nyt display/controller til VEMS er på tegnebrættet det bliver vist nok noget grafisk men vi må vente noget i nu.
Peter
JEg har faktisk et lille telemetrisæt liggende der kan tumle godt 1,5km kommunikation, men der skal helst være "line of sight" før det er rigtigt godt på den distance. Og det passer direkte på MS
Kun anvendeligt til banerace, men der har det også en reel fordel.
Jeg har ligeledes en 7" skærm liggende der fint kører fra en laptop, (det er stadigt rent gejl IMO) dog ikke med touch, men det fungerer faktisk. Gad man pelse et gammelt tastatur for relevante knapper, og hugge touchpad´en fra laptoppen, så kunne det hele fint installeres permanent, og KUNNE stadigt laves som "diy", men det skal være noget man laver FORDI MAN KAN, ikke fordi det reelt har nogen funktion.
Jeg har sgisme aldrigt prøvet en bil med MS hvor jeg har haft tid til at rode med både at køre lortet, OG justere på det, det er simpelthen alt alt for farligt. Derfor er det kun rent gejl, og ikke praktiskt anvendeligt.
Hvad angår samarbejdsviljen, så prøv lige at studere MSnS-E koden/forummet. Den code, og den hardware de anvender er milevidt fra B&G´s opringelige code, så jeg mener ikke det er fair (længere) af brokke sig over samarbejdsviljen.
Der er dog desværre en "Bandidos versus HellsAngles" agtig stemning der stammer fra en vel, 3-4 år gammel strid(som Michael også nævner). Dertil kommer at MS er codet direkte i assembler, hvor VEMS er skrevet i C, (ret mig hvis det er forkert?), og så kan codestumperne ikke altid importeres "direkte".
Som du nok kan se så er jeg meget funktionsorienteret, og knapt så meget "gadgetfreak". Telemetrien har jeg ikke rodet med fordi jeg kunne, men fordi jeg skulle bruge det(og fordi jeg kunne, viste det sig). Generelt har jeg ikke forsøgt at tilføje noget til MS, hvis det ikke var noget der var reelt brugbart.
Nu kan jeg se at man forsøger at implementere CANBUS på MS(prototypeversioner), og det mener jeg ærligt talt er totalt spild af tid, da stort set ingen vil kunne bruge det. Fint hvis man gør det FORDI MAN KAN, men jeg mener det er malplaceret hvis det er ren gadgetjagt vi snakker om.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!