Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter besked
 Titel: display
Nyt Medlem

Store eller små ic kredse er vist noget med I/O, beregnings kraft, ram og meget mere som jeg ikke ved ret meget om så Michael må svare på hvorfor VEMS bruger AVR 128.

Telemetri til vems er under udvikling og ja det er smart og en mere sikker måde at tune/mappe vore biler på og så kan man sidde herhjemme og se om konen fyrer den af når hun lige er ude og handle :shock:

7" touchskærm henrik nu slår du da vist alle rekorder hvis du da stadigt mener at ting skal være for gør det selv manden og prisen, det med sammenarbejde har MS jo selv stoppet for, men man kunne bare håbe på at de har skiftet mening for din ide er jo rigtig go og så kunne prisen vel nok også komme ned på et niveau hvor alle kunne være med.

Nyt display/controller til VEMS er på tegnebrættet det bliver vist nok noget grafisk men vi må vente noget i nu.

Peter

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Re: display
Moderator

peterjensen skrev:
Telemetri til vems er under udvikling og ja det er smart og en mere sikker måde at tune/mappe vore biler på og så kan man sidde herhjemme og se om konen fyrer den af når hun lige er ude og handle :shock:

7" touchskærm henrik nu slår du da vist alle rekorder hvis du da stadigt mener at ting skal være for gør det selv manden og prisen, det med sammenarbejde har MS jo selv stoppet for, men man kunne bare håbe på at de har skiftet mening for din ide er jo rigtig go og så kunne prisen vel nok også komme ned på et niveau hvor alle kunne være med.

Nyt display/controller til VEMS er på tegnebrættet det bliver vist nok noget grafisk men vi må vente noget i nu.

Peter

JEg har faktisk et lille telemetrisæt liggende der kan tumle godt 1,5km kommunikation, men der skal helst være "line of sight" før det er rigtigt godt på den distance. Og det passer direkte på MS ;-)
Kun anvendeligt til banerace, men der har det også en reel fordel.

Jeg har ligeledes en 7" skærm liggende der fint kører fra en laptop, (det er stadigt rent gejl IMO) dog ikke med touch, men det fungerer faktisk. Gad man pelse et gammelt tastatur for relevante knapper, og hugge touchpad´en fra laptoppen, så kunne det hele fint installeres permanent, og KUNNE stadigt laves som "diy", men det skal være noget man laver FORDI MAN KAN, ikke fordi det reelt har nogen funktion.
Jeg har sgisme aldrigt prøvet en bil med MS hvor jeg har haft tid til at rode med både at køre lortet, OG justere på det, det er simpelthen alt alt for farligt. Derfor er det kun rent gejl, og ikke praktiskt anvendeligt.

Hvad angår samarbejdsviljen, så prøv lige at studere MSnS-E koden/forummet. Den code, og den hardware de anvender er milevidt fra B&G´s opringelige code, så jeg mener ikke det er fair (længere) af brokke sig over samarbejdsviljen.

Der er dog desværre en "Bandidos versus HellsAngles" agtig stemning der stammer fra en vel, 3-4 år gammel strid(som Michael også nævner). Dertil kommer at MS er codet direkte i assembler, hvor VEMS er skrevet i C, (ret mig hvis det er forkert?), og så kan codestumperne ikke altid importeres "direkte".

Som du nok kan se så er jeg meget funktionsorienteret, og knapt så meget "gadgetfreak". Telemetrien har jeg ikke rodet med fordi jeg kunne, men fordi jeg skulle bruge det(og fordi jeg kunne, viste det sig). Generelt har jeg ikke forsøgt at tilføje noget til MS, hvis det ikke var noget der var reelt brugbart.
Nu kan jeg se at man forsøger at implementere CANBUS på MS(prototypeversioner), og det mener jeg ærligt talt er totalt spild af tid, da stort set ingen vil kunne bruge det. Fint hvis man gør det FORDI MAN KAN, men jeg mener det er malplaceret hvis det er ren gadgetjagt vi snakker om.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel: koder
Nyt Medlem

Ja du har ret MSnS-E koden blev lavet af en Englænder(læs startet) fordi at den originale kode ikke opfyldte de krav som folk havde og igen samme modvilje som Mic har oplevet og har man evnerne til det så går man bare en anden vej og laver det selv og hvor havde i MS brugere været uden MSnS koden i dag hvis dette ikke var sket.

Hvem har ikke prøvet at hænge ind over passagersædet med rettet i den ene hånd pc’en i den anden og solen lige i hovedet pas på der ude…..

Peter

Titel: Re: koder
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
peterjensen skrev:
Ja du har ret MSnS-E koden blev lavet af en Englænder(læs startet) fordi at den originale kode ikke opfyldte de krav som folk havde og igen samme modvilje som Mic har oplevet og har man evnerne til det så går man bare en anden vej og laver det selv og hvor havde i MS brugere været uden MSnS koden i dag hvis dette ikke var sket.

Sjovt du nævner det - jeg kommer netop til at tænke på at jeg en del gange har siddet med den fornemmelse at MS'n'S og i særdeleshed MS'n'S-E er lidt ugleset hos B&G. De har dem ganske vidst med på forummet, men det virker som om det er fordi de er nødt til det da folk har taget de to varianter voldsomt til sig (forståeligt). Men B&G kommer umiddelbart meget lidt i de sektioner, og i de andre sektioner sidder jeg tit lidt med en fornemmelse af at de lader som om MS'n'S og MS'n'S-E ikke eksisterer. Helt udtalt er det blevet med MS II-boardet som jo bare kan knap det som MS'n'S-E har kunnet hele tiden.

Jeg har ikke rigtigt håndgribelige beviser - bare sådan en fornemmelse jeg sidder med nogle gange.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel: Re: koder
Moderator

Wildert skrev:
[Sjovt du nævner det - jeg kommer netop til at tænke på at jeg en del gange har siddet med den fornemmelse at MS'n'S og i særdeleshed MS'n'S-E er lidt ugleset hos B&G. De har dem ganske vidst med på forummet, men det virker som om det er fordi de er nødt til det da folk har taget de to varianter voldsomt til sig (forståeligt). Men B&G kommer umiddelbart meget lidt i de sektioner, og i de andre sektioner sidder jeg tit lidt med en fornemmelse af at de lader som om MS'n'S og MS'n'S-E ikke eksisterer. Helt udtalt er det blevet med MS II-boardet som jo bare kan knap det som MS'n'S-E har kunnet hele tiden.

Jeg har ikke rigtigt håndgribelige beviser - bare sådan en fornemmelse jeg sidder med nogle gange.

Jeg har absolut intet set der kunne antyde at B&G ikke bifalder MSnS-E coden. SLET IKKE. Da det er sådledes at MSnS-E er blevet "selfsustainable" så har de ikke det store behov for at være der, men det er da sket de er kigget forbi i forummet.

Der er ikke så meget mere at udvikle på i MSnS-E, da man skal til at blive kreativ for at finde mere at mangle, og det udvikling der ER, klarer forummet jo fint selv.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Hej jeg sad for en 2-3år siden og ledte efter en diy styreboks til et projekt og faldt blandt andet over b&g's projekt men da det ikke kunne styre tændingen (dengang) og da jeg ikke havde set at man kunne bruge fords EDIS modul, besluttede mig for at købe et kommercielt produkt.

Idag er lysten dog igen så stor, og mængden af projekter der kunne drage god nytte af det, at jeg igen er begyndt at undersøge market og har da god kontakt med "pushere" af MS. dog vil jeg gerne prøve at få et dansk Vems forum op og stå, da vems kan lidt mere
(ikke noget jeg på nuværende tidspunkt har brug for men hvem ved med imorgen)
desuden har "faderen" jo gjort sig tilkende herinde, og da han er dansk bør man vel støtte projektet lidt.

prismæssigt håber jeg på at vi kan presse vems ned i niveau med ms

jeg har derfor lige kastet et vems forum sammen:

http://www.vems.frac.dk

og håber på at det kan fremme vems's netværk her i Danmark, ligesom det powerpage har hjulpet ms

ps hvis i ønsker et forum til ms ala ovenstående til vems så sig til
forummet er i et tidligt stadige (ønsker til ændringet modtages) og jeg har valgt ikke at understøtte lige så meget grafisk eyecandy som powerpage af pladshensyn (har pt kun 25mb til rådighed)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tider er UTC + 1 time