Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:20

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Nordjylland
Hej

Nu har jeg over vinteren søgt uden held efter større dyser til golfen og det ser ud som om at der ikke er nogen der laver noget i den retning .. har så forsøgt at finde nogen der ville slibe dysespidserne til andet spredningsmønster og større mængde men der er heller ikke rigtig nogen der har styr på det.

Så nu er jeg på jagt efter komplette ombtyningsdyser eller bare spidserne.. men har her sidst kørt med Bosch spidser og de holdte ikke mere end 40.000 km hvilket ikke er ret meget for de er stået helt af nu så kunne godt tænke mig at prøve noget andet

Har osse haft en ide om at 1.9 TD dyserne gav større mængde men kan ikke rigtig finde data på dem for åbningstrykket er jo ens på 1.6 og 1.9..

Nogen der kan hjælpe eller henvise til en diselværksted der har styr på sagerne for det lokale Bosch værksted er jeg blevet træt af de kan ikke rigtig finde ud af noget til mig

På forhånd mange tak

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
http://www.nordicturbo.dk/dysser.html der er lidt

Titel:
Medlem

ham har jeg haft snakket med og han kunne ikke lever noget til mig .. det var noget med at der var ubestemt vente tid og usikkerhed om hvad der kunne fåes hjem til hvilken pris

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Du kan ikke få en størrer mængde diesel end pumpen kan levere... Tror sku ikke det er dyserne der er den store begrænsning.
Prøv i øvrigt dit lokale pumpeværksted.
Plejer at bruge ruders diesel, men du er jo ikke fra øen...
Men de tager vel 2K for at renovere 4 dyser.(Er ikke helt sikker på prisen)

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
Prøv ketner.. jeg mener det er i ålborg.. det er ham der laver det meste diesel til traktortrækkerne

Titel:
Medlem

Hye<< Pumpen er justeret hos bosch til at levere mængden til trykket men er jo ude efter en forbrdring af forbrænding, altså optimereing af dysespidserne, for de begynder jo at kludre i forstøvningen og spredningsmønsteret når der skal meget brændstof igennem en dyse der ikke er gennemgang nok i

Uno<< det er ketner i Holstebro der laver pumperne men WestSpeed der sliber stumperne i dem og tit og ofte er det sådan på traktorene, at det er dyser der passer fra motore med større volume der bliver brugt uden at vide om de giver større mængde. mange landmænd regner alt motor, selv dyser, pumper og turboer efter hvad de har siddet på af volumen som hvad de kan bruges til !!! så det er ikke altid man bliver klogere af det ... kender en del traktortrækkere

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Så er du ude efter dyser der kan give et bedre sprøjtebillede... Den kan jeg ikke lige hjælpe dig med... Du skal vel ha e dysespids med flere huller.. Det er vel 5 huls dyser du har nu, men mon ikke der findes 7 huls spidser der kan tilpasses..

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers
hmm mener ikke det er fem hul som sidder på golfer
man kan bruge de fem hul fra vw transporter T4 n/a de burde hjælpe på sagen og de passer helt sikkert i dit topstykke

NISSAN PATROL 3.3 TD

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
Uno<< det er ketner i Holstebro der laver pumperne men WestSpeed der sliber stumperne i dem og tit og ofte er det sådan på traktorene, at det er dyser der passer fra motore med større volume der bliver brugt uden at vide om de giver større mængde. mange landmænd regner alt motor, selv dyser, pumper og turboer efter hvad de har siddet på af volumen som hvad de kan bruges til !!! så det er ikke altid man bliver klogere af det ... kender en del traktortrækkere[/quote]

Nu er det 6 år siden vi startede og da vi startede var det mål på de forskellige stumper der gjorde hvad vi valgte.
Og de dyser vi fik fat i havde samme indsprøjtnings billede ellers havde vi ikke taget dem.

Jeg kender ingenting til indirekte indsprøjtning og det er nok ret svært at få stumper men jeg mente ganske enkelt at hvis der var nogen der havde det var det mit bedste bud...
Held og lykke.

Hvormange mm2 har den normalt og hvad nu? er det noget du ved?

Titel:
Medlem

C.Sørensen skrev:
hmm mener ikke det er fem hul som sidder på golfer
man kan bruge de fem hul fra vw transporter T4 n/a de burde hjælpe på sagen og de passer helt sikkert i dit topstykke

c.sørensen<< den havde jeg ikke lige overvejet !! er det noget du selv har rodet med ?

Uno<< mange tak

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time