Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 07:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 jan 2006, 19:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2003, 23:01
Indlæg: 158
Geografisk sted: Sydsjælland
Hejza..

Hmm som over skriften siger har jeg et problem med min Golf II - årgang 83

Der er blevet skiftet -

rotor
tændrør
dæksel
tændkabler

Hvad mere kan jeg prøve mere..

Har andre haft samme problem ?? eller noget ??


Senest rettet af Anders Pedersen 29 jan 2006, 23:52, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2006, 19:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det kan også være en brændt ventil.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2006, 21:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
En sprunget toppakning så der ligger vand i den ene cylinder. SLET ikke utænkeligt...

Vh Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2006, 23:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2003, 23:01
Indlæg: 158
Geografisk sted: Sydsjælland
Havneren skrev:
En sprunget toppakning så der ligger vand i den ene cylinder. SLET ikke utænkeligt...

Vh Chr


Hmm. . Vil den så ikke også bruge vand ?? og olie ??

Og kan den efter den er blevet varm godt finde ud af at køre på alle 4 hvis det er ??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2006, 23:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2003, 23:01
Indlæg: 158
Geografisk sted: Sydsjælland
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Det kan også være en brændt ventil.
MVH Finn


Hvis den er brændt vil den så efter et stykke tid virke ..

Hvis jeg tænder motoren lader den stå 3-4 min i tomgang ( Evt. gi lidt gas ) stopper den og starter igen så kan den godt finde på at gå på alle 4

Under kørsel kan den finde på sådan at hugger engang og så ikke mere så går der måske et par km så kommer der er hug og så er der måske ik noget de næste 100 km..

MEGET MÆRKELIG FEJL - SMILER

Tænkte på om det kunne være selve tændspolen som er røget en tur ??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2006, 19:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hah har haft samme fejl på min gamle lada! og min fejl lå i platinerne.. første gang var det kabelskoen der rørte platin huset (den plastic dims der skulle holde den fast sad lidt løs).. næste gang problemet opstod var ejg virkelig ved ar rykke håret af mig selv (ålborg kl kvart i 8 tirsdag morgen på en stor vej!) fik rykket bilen ind til siden og gik på arbejde..
fandt senere ud af at ledningen til platinerne var slidt igennem pga nærkontakt med akslen... skiftede den.. og voila den startede i første hug og kørte som en drøm!.. btw husk at skifte kondensator sammen med. så er du sikker på at det er i orden..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2006, 20:42 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 jan 2005, 11:04
Indlæg: 74
He he kondensator og platiner.. hva pokker Svamp kører du med en yamaha 4g motor i den gamle gryde ;) he he


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2006, 21:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja eller hvis den står lidt på, kan den godt komme med når ventiler bliver varme.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2006, 21:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Anders Pedersen skrev:
Havneren skrev:
En sprunget toppakning så der ligger vand i den ene cylinder. SLET ikke utænkeligt...

Vh Chr


Hmm. . Vil den så ikke også bruge vand ?? og olie ??

Og kan den efter den er blevet varm godt finde ud af at køre på alle 4 hvis det er ??


Jo... Den skal bruge lidt vand så.

Den vil kører helt almindeligt når den har kørt lidt. Hvis du skruer tændrørene ud skal du kunne se at den cylinder der får lidt vand vil tændrøret have en lidt lysere farve.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2006, 07:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
djgutti skrev:
He he kondensator og platiner.. hva pokker Svamp kører du med en yamaha 4g motor i den gamle gryde ;) he he


det er da ÿber geil at køre olt style.. ! øhh eller er det?! nej har fået nok af de platiner går over til ms...!

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team