Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 07 jun 2025, 22:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Fartbøde??
Jeg er blevet snuppet i en fotofælde med 90km/h hvor jeg måtte køre 50km/h i min kærestes bil. Nu er brevet dukket op med billede og politiet ønsker oplyst hvem der førte bilen. Nu er det sådan at bilen er registret i min kærestes navn, men vi bor ikke på samme adresse eller er gift. Eftersom at politiet ikke kan konkludere at det er mig og at det kan være hvem som helst der har ført bilen, er det så muligt at nægte at oplyse til politiet hvem der førte bilen???

Der står godt nok at hvis det er en person uden kørekort, har man ikke pligt til at oplyse hvem der førte bilen.... og så har jeg hvist nok hørt at man slipper med en bøde på 500kr. Men sker der andet en det eller er der andre muligheder for at "slippe"... ??

Nogle idéer??? Any one??:-/

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Der er vist noget om at, man ikke nødvendigvis behøver at oplyse dem om hvem der har kørt bilen hvis det kan komme til at gå ud over én selv.....

Men hvad der sker med bøden ved jeg ikke...

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

Der har kørt en retsag med en der ikke ville oplyse navnet på føreren og det endte med at manden bare måtte betale 500. Så jeg ville få den kæreste til og nægte sige hvem føreren er og så give hende de 500kr og en god middag i byen.

/Kristian T

Senior Medlem

En af mine venner har lavet det nummer. Han står for alle bilerne i firmaet og en af medarbejderne kørte for stærkt. Han nægtede så at oplyse om hvem der havde kørt bilen og fik en bøde på 500kr. Efterfølgende har han og andre medarbejdere som har samme bil, haft besøg af politiet, for at se om de kan finde frem til ham som har kørt bilen. Da de har bilerne med hjem, så ska politiet bare finde ud af hvor den bil på billedet holder og så finde ud af he´vem der kører i denhver dag, så har de ham. Og så blir det dyrt, så kommer der en masse sagsomkostninger osv. oveni.
Så tro ik at du slipper så let, selv om kæresten ik vil oplyse hvem der kørte bilen.
Jeg ved ik om det er fast procedure at politiet gør det sådan.....

politiet er fattige, de har ikke råd til at gøre så meget ud af det (håber jeg for din skyld). så prøv da om du ikke kan slippe afsted med det. ellers skal du jo have alle de kedelige teoritimer igen :-D

Hej Jan,

Det lydder ikke spændende at de kommer igen og holder øje med en.... Men hvis nu at man skriver et formelt brev om at føren ikke har haft noget gyldigt køærekort og derfor nægter man ikke at oplyse om personen der førte bilen, mon så de vil sætte manskab ind for at komme igen og chekke... Det er jo kun min kæreste der køre i den normalt og hun har jo kørekort, så hvem ellers skulle de så komme og chekke..???

Ellers tak for rådet... det giver lidt at tænke over inden fristen på lørdag udløber...:-O

...Desuden er billedet MEGET udtydeligt og det kan være hvem som helst der køre på det billede...

Jeg mener man kan sige man ikke ved hvem, der har kørt bilen, så får man vist en bøde på 500kr. Man kan jo glemme hvem man har lånt sin bil ud til....

Hvis man nægter at sige hvem der kørte bilen, kan få hæfte for det!
Det vil sige en retsag efterfulgt af et par dage i spjældet....så du er lidt på den:-O

2player... hvordan går det med bøden..

Er den beregnet ud fra 90 km/t i en 50 zone, så husk at det hedder nyt kørrekort og 3 års betinget frakendelse.

Når du betaler bøden vedkender du at du har kørt forstærkt og derefter sender de resten med frakendelse osv..

Sådan er det i hvertfald foregået i to tilfælde jeg kender til...

HYP

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time