FALFA skrev:
fuel cut..
ja jeg ved godt hvad det er, men nu foreksempel mit v8 projekt.
det må betyde at ved fuelcut (f.eks. ned rpm begrensning eller tractioncontrol) så er worstcase at ::
flere cylindre har fået 1 eller flere sprøjt
og så bliver der cuttet.
Dette vi jo skabe en lean situstion i flere af cylindrene .
er det ikke noget lort ?????
betyder det at jeg ikke kan bruge det på mit min v8 projekt
det samme sker vel ikke i et sekvientielt system ???
hvornår begynte de comercielle fabrikanter med fuld cekvientiel styring ,,
og er der stadig nogle der bruger ikke sekvientiel.
krav til dyserne i et ikke sekvientielt system må jo nødventigvis også være større da de åbner oftere og dermed også kortere. ie skal ha bedre reaktions tid .
hvad siger i.
hvad med havneren har han (du) fået dit tractioncontrol system til at virke ??
Det er klart a hvis du har valgt en "monopoint" type sprøjt, hvor flere cylindre kan deles om et skud, så kan du få problemer med leanout.
V. multipoint klipper MS hele skuddet. Ikke noget med at sprøjte 1. ½skud og klippe 2. ½ skud, hvis det er det du mener?
Selvom den gjorde, ville du ikke kunne tænde blandingen alligevel, da den vil være EKSTREMT mager, og KUNNE du tænde den, så vil der være så lidt energi at det ikke fik betydning.
Eks: for nogen tid siden så jeg en rolla+turbo løbe mapsensoren ud af skalaen, og dengang troede ingen jo på at MS skulle monteres på rigtigt vilde biler. Derfor var der default lavet en limp-home funktion i softwaren, således at hvis mapsensoren gik ud af skalaen så gik den default på 100kpa. En 1,6liters motor med 1,8bar i tryk der går fra fuld belastning, 280kpa til 100kpa fordi mapsensoren vil i limp-home mode går seriøst magert, og man skulle tro det var farligt. Fakta er at motoren nok tænder blandingen, men genererer stort set ingen motoreffekt, og banker hellerikke.
Du kan sagtens bruge det på din 8´er, no problemo.
Jeg ved ikke om der stadigt er nogle der kører ikke-sekventielt, men indtil for 5-7 år siden var batchfiring stadigt almindeligt SVJKS. Det er indført alene pga emissioner v. tomgang og lav-last.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!