Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 19:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
uno skrev:
Når nu effekt og vægt er nævnt på roveren kan jeg sige at en 405 er en meget let bil der ikke vejer mere end 1ton i en 1,9karb.
Og så er det da ikke det store en rover med 200kan være mere gal end en mi16 der har 150-160 alt efter årgang..
Kan lige nævne at hvis det er smæk forskillingen så har peugeot jo også en tung bil der er helt oppe at veje 1250-1300kg med 3.0v6 24ventiler og 194hk....605 den fåes også med udstyr

For mig at se er det den eller mi/ti der er peugeot matchen.
Nu er smag jo individuel men en god mi´er med en 16"grand turisimo fælg er total top efter min skala.
I øvrigt er torsen spærret hvis også standart på 605v6 og 405ti...mener også det fåes på mi..

den ene mi16 version jeg har prøvet var da sløvere end den standard MG montego 2.0 8v 115hk 1025-1050kg jeg havde på det tidspunktog de få stoplys granprixer jeg har haft med dem har da været hurtiger vundet end dem jeg har haft med roverne hvor jeg tabte hver gang (skulle jo prøve, det kunne da være det gik denne gang) . hvis vægten på en sådanne virkelig er under et ton har den da gode muligheder, og hvis vi skal sammenligne roveren med en pegeout i samme brugtbilsprisklasse skal det nok være mi16'eren da jeg tvivler på at en 605 er nede i samme prisleje (og selvom den er er mine penge stadigt på at roveren er hurtigst i standard form) . det spær du snakker om på mi16'eren er det standard, for det er det på roveren, men når du skriver fåes så sidder der jo lige pludselig spær på alle biler da man sikkert kan skaffe et spær til dem, roverens vægt på lige over 1300 kg er ikke så slem enda, og karossen kan nok bedre kapere de 240-250 hk vi snakker om, dog er vægt et at de bedste steder man kan tune en bil og pug405 'en med samme effekt vil da være hurtigere hvis den da kan få effekten ned i jorden

der er dog en pug405 jeg godt kunne tænke mig og der er arie vattinaen's pikes peak racer fra '80 erne. den er for fed i climbdance :twisted: (men den kan næppe påstås at være standard)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
hvs vi ser væk fra at sammenligne rover 600 med pug405 og ser på hvad der spørges om. nemlig tuning af en rover 600

hvis vi tager udgangspunkt i hvad han kan få af brugte biler med samme mængde udstyr. looks, og effekt i samme prisleje. så er der så vidt jeg kan se kun ældre alternativer som en gammel mazda 323 4x4 eller en ford sierra med baggårds mølle fra en eller anden perlestens mekaniker
så i mine øjne er det ikke noget dårligt køb.

men hvis vi kun ser på tuning af en rover 620ti'er, så kan den i standard form ikke lide meget mere end 240 hk, og det må siges at være meget godt da motoren ikke ligefrem er en ny konstruktion. selve motor blokken stammer tilbage fra '70 erne hvor den havde en overliggende knast i o-motoren senere blev den revideret til en m-motor med 16 ventilet top og endnu senere en t-model med turbo. da den aldrig har været konstrueret som en turbo motor. selve gearkassen stammer fra '80'er sammenarbejdet med honda og ligner internt lidt en spejl vendt kopi af en honda box, denne gearkasse er i turbomodellen også tæt på hvad man kan forvente af den. men alle motore kan da blive bedre og hvis man propper smedet bamser, arp bolte og en lidt større intercooler samt turbo, evt med kuglelejer, samt sørger for at den får lidt mere at leve af, kan man vel godt hive en 300-350 hk pålidelige heste ud af den, men gearkassen vil være et svagt led især da der er spær på.

men alle motore kan tunes det kommer bare an på din pengepung, potentialet i de forskellige motore er meget forskelligt, du kan blandt andet finde en gammel stødstangs v8 er på en 6 -7 litter med under 30 hk/l den har et kæmpe potentiale for mere effekt uden de store omkostninger, samtidigt kan du tage en honda s2000 motor med 2l og 240-250hk standard, her er det svært at hive ret mange ekstra hk ud uden at det koster spidsen af en jetjager.

rover 600'ens motor er bare ikke en mitshubizi 4g63 (lancer evo) eller en toyota 3sgte (celica 4x4) der begge siges at kunne lave 4-500 hk på std indmad. (4-500 hk på standard indmad er nok esbetydende med en renovering hvert 40-50000km)

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Anonymous skrev:
[quote="Mads B 405 2.0jeg har selv overvejet sådan en og jeg har været ude og prøve køre nogen stykker...... og jeg har aldrig prøvet en bil med 200hk som var så langsom som en 620ti.... plus den er total morfar som standard ihverfald

enig med at den hvist ikke har alle hypperne hjemme især ikke de nye med mems 1,9 da de nok er skruet ned af miljø hensyn.
men prøv en 280hk supra

men jeg syntes det er modigt af dig at angribe den, når man køre pgøj 405 2.0 for den er da sløv, jeg havde forventet mig noget mere af deres mi16, men den skal ned i en 205 før den bliver spændende[/quote]

Du har vel ikke en Rover vel :lol: Er der ikke lidt "min far er større end din far" over det du skriver? Jeg vil gi Mads ret. En Rover 620ti har da nok de kedligste 200hk, bilen ruster ved et øje kast også er den ret peberet at skrue på! Ville aldrig købe en 620ti, så heller en 405 :wink:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
Når man sætter sig ind i en bil der eftersigende skulle have 200hk...... så regner man med den kan bare en lille smule, og det var rent ud sagt en skuffelse!!!..... derimod var nissan'en som har 169hk standard en ren raket i forhold til også da den var standard.... standard motor kan holde til ca 350-400hk og det samme kan gear og bagtøj, altså en bil med MEGET mere potentiale end roveren, hvis du så bruger den samme mængde penge som for roveren til at kunne holde til 300hk, så har du en motor som kan holde til 500-550hk

Roveren er en fin bil, den har bare ikke de ting som jeg ville have i min bil.

Titel:
ja nissan sx200 er en lækker bil, men du betaler det dobbelte for en bil der er en del år ældre

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time