Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 16:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 jan 2006, 09:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Indlæg: 679
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
Jeg har en kammi (blære mig lige lidt hehe) som kører i en previa (2,4 benz) som har det med at gå ud hele tiden og så ville jeg da lige høre jer om hvad I tror der er galt :)
f.esk når man giver den lidt gas ,bare til 3000rpm og så slipper gassen helt ,går omdr. helt ned og bilen går ud ! ret plat hvis man kommer i et sving slipper gasse for at træde kobingen ned ,går bilen ud og ingen servo ,bilen glider lige ind i en anden bil eller noget andet... Håber I kan hjælpe lidt...

ps. Bilen har været oppe på Aut. Toyota værksted 2 gang nu.

_________________
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2006, 20:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
lyder som en tomgangs motor men hvis den har været hos toyota så burde den være gennemgået :?

den suger ikke falsk luft nogle steder?? evt. en gået indsugningsmanifolds parkning eller lign.??

revnede slanger?? er alle disse blevet efterset??

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2006, 22:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Indlæg: 679
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
tinasmartin skrev:
lyder som en tomgangs motor men hvis den har været hos toyota så burde den være gennemgået :?

den suger ikke falsk luft nogle steder?? evt. en gået indsugningsmanifolds parkning eller lign.??

revnede slanger?? er alle disse blevet efterset??


De gav os en liste med en masse "flueben" så det hele skulle været tjekket... Vi har lige fået en tilbage i aftens for Toyota for 3 gang... nu går den ikke ud mere - men den kommer stædigvæk helt ned i tomgang ,altså liiige før den går ud...

_________________
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2006, 23:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Ja det lyder som en tomgangsmotor.

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2006, 00:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2004, 16:00
Indlæg: 242
Det er luftmængdemåleren der er defekt, eller slangen dertil der ikke er tæt. Har skiftet en del af dem på de gamle previa'er.
Og det passer med symptomerne du nævner.

De har garanteret bare stillet på stopskruen på gasspjældet for at undgå at den skal gå helt ud...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2006, 13:35 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
man må aldrig juster stop skruen :roll: men tjek lige den sorte ledning i gas potmeteret de har det med at knække på dem der var en bulletin fra toyota danmark den gang jeg var der at vi skulle tjek dem på dem alle sammen

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2006, 14:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Indlæg: 679
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
Jimmy Elkjær skrev:
Det er luftmængdemåleren der er defekt, eller slangen dertil der ikke er tæt. Har skiftet en del af dem på de gamle previa'er.
Og det passer med symptomerne du nævner.

De har garanteret bare stillet på stopskruen på gasspjældet for at undgå at den skal gå helt ud...

ok jamen det vil jeg da lige sige dem dem så Takker... den er nemlig begyndt og går ud en gang imellem...

_________________
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2006, 16:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2005, 19:17
Indlæg: 152
Geografisk sted: Rødkærsbro
Hej.

Lige et par metoder, som har hjulpet mig tit ved fejlsøgning efter falsk luft :

Metode 1 (den lette) :

Hold din håndflade foran indsugnings slangen.
Start så bilen og sluk straks igen.
Der skulle gerne være dannet et vakum i indsugningen nu.
Lyt efter hvislende og hvæsende lyde fra indsugningen.
Hvis det er en lille utæthed findes den bedst på denne måde.
Hvis du slet ikke kan få lavet undertryk suger den meget falsk luft :shock:

Metode 2 :

En anden metode er at sprøjte lidt Dieselstart/æter (Pas på varme dele!) ned ved indsugningsmanifolden og div. steder man ønsker at fejlsøge og så høre om motoren stiger i omdr. når dette gøres. Stiger motor omdr. suger den falsk luft.

Håber det kan bruges.

Mvh. Bay


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 65 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team