Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 14:00

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Hejsa skal bruge nogle tips - til hvordan jeg har størst chance for at få skruerne som holder mit termostathus ud. (Sierra CVH 1,6)

havde en top på dem i aften og er bange for de siger knæk :?

hvad har i andre af triks til at det måske kan lade sig gøre uden jeg skal til at have topstykket af fordi en knækker :?:

skal motoren helst være kold/varm skal der er en top på og skal der slåes forsigt med en hammer eller er det i små ryk eller hvordan :?:

Hvis det så lykkedes at få den ud (har købt nye bolte skal de så smøres med kobberfedt eller hva skal jeg bruge inden de kommer i :?:

på forhånd tak

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Varm det op med acetylenbrænderen. FORSIGTIGT, så du ikke smelter aluminiumet....
Så hurtigt godt med kølende spray på selve bolthovedet, så lidt som muligt på huset.
Til sidst et godt klap med en hammer på bolthovedet. Evt. kan man også prøve at "massere" huset (hvor gevindet sidder fast) med "kærlige" hammerslag.

Hvis den så ikke går løs, er det fordi De Højere Magter har bestemt, at sådan skal det være.

Ja, smør bare de nye bolte med kobberfedt. Det er (næsten) altid en god ide.
Held og lykke.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Transitfar skrev:
Varm det op med acetylenbrænderen. FORSIGTIGT, så du ikke smelter aluminiumet....
Så hurtigt godt med kølende spray på selve bolthovedet, så lidt som muligt på huset.
Til sidst et godt klap med en hammer på bolthovedet. Evt. kan man også prøve at "massere" huset (hvor gevindet sidder fast) med "kærlige" hammerslag.

Hvis den så ikke går løs, er det fordi De Højere Magter har bestemt, at sådan skal det være.

Ja, smør bare de nye bolte med kobberfedt. Det er (næsten) altid en god ide.
Held og lykke.

Mange tak for det hurtige svar, men jeg har desværre ikke en acetylenbrænder til rådighed. Kan man bruge noget andet med samme resultat eller skal jeg på jagt efter hvor jeg kan låne en

Titel:
Mester Medlem

Prøv det med hamren det skal være en lille hammer efter mine erfaring bedst kommer også an på emnets størelse med hammer størelsen. Slå rundt om gevindet og på bolten bare mange små slag du kan hurtig mærke om du har gevinst hvis den ikke giver efter så må du vente til du kan få fat i noget varme. hvis den brækker er der jo stadihg den mulighed at du kan svejse en møtrik oven på et nr støre ind den er nu plejer at være go.
Mvh Lars

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
En ganske simpel varmluft pistol kan køre trikket.
Og små slag med en Hammer som beskrevet.
Jo større hammer jo mindre kraft i slagene.
Efter opbarmnibg og slag gentagende gange, så er der kun det store brækjern ind i studsen og vrikke meget forsigtigt.
Og så tilbage til varme og små slag.

MVH
Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
jeg har investeret i en lille gasbrænder fra silvan, den kører på de store gas dåser til ukrudtsbrændere. brænder: 150,- i silvan, dåser: 20,- i jem og fix.

den er for øvrigt rigtig god at have med hos ophuggeren.

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time