Hey alle,
Jeg har et problem med at min bils orig. MAP sensor når at "se" tryk ved langsom speederslip trods jeg har monteret et T-stykke med en envejsventil siddende og "bleede" trykket uden om MAP sensoren. Det føles som om at ved speederslip når ventilen at lukke mens der faktisk stadig er overtryk i slangen, og MAP'en derfor når at få tryk. Fra vacuum til overtryk er det ikke et issue.
Dette giver nogle "spikes" som den originale ECU reagerer på ved at gå i nødprogram indtil signalet fra MAP sensoren igen er normalt. Det giver en urelmæssighed i at motorgangen korvarigt laver et "hug" som er specielt irriterende ved dellast og småt ladetryk ved accelleration i f.eks. overhaling på motorvej.
Er der nogen der har et godt bud på hvordan jeg undgår situationen?
Jeg er blevet fortalt at det vil hjælpe at sætte et "in line" benzinfilter (den billige type i plast) ind som en form for vacuumbeholder mellem T-stykket og MAP sensoren, for at undgå "boost spikes". Kan nogen bekræfte den funktion?
Andre bud er yderst velkomne.