Spm. vedr. Volvo

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
vch

Spm. vedr. Volvo

#1 Indlæg af vch »

Hej jeg har lige et spørgsmål som handler om Volvo.

Jeg har en 760´er med en B230FT 2.3 turbo motor i men overvejer at købe en B234F 2.3 16Vog på en eller anden måde montere min turbo på den.

Kan det lade sig gøre og hvormeget for jeg brug for til det projekt. Jeg går ikke ud fra at min manifold uden videre passer på det 16 V topstykke. Er der nogen volvo specialister herinde der kan svare på det..??

Kan topstykket fra en 16 V sidde på en B230 ....?

Mvh. Viggo.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

16V toppen passer. Knastakseldrev er lidt et puslespil, hvor du skal have fat i marinesøsteren til den 16V motor. Der kan du hente knastakseldrevet fra.

Du kan finde en manifold fra en B204GT(italiens raritet), men ekstremt svær at finde, og sikkert dyr!

Typiskt at 16V først interessant når du krydser de 400hk. Indtil da er 8V mere økonomisk at arbejde på. Du skal lave lommer i stemplerne også, aka nye 16V stempler tildannet turbo.

Du skal erstatte alt over blokken, plus ombygge toppen til turbodrift, og nok have nye knastaksler før det bliver rigtigt godt.

Ikke noget billigt projekt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

Nej det kan jeg nok se, det bliver da lidt omfattende :lol:

Men det kunne sku være sjovt at gå og pusle med såddan en motor men jeg er så lidt bange for at det ikke bliver i det nuværende karosse da den nok ikke eksistere mere til den tid hvor motoren er færdig.

Jeg tror jeg nøjes med et optimeret 8 V top og så skrue den lidt op i tryk for den skal alt andet lige stadig fungere som dagligt transportmiddel.

Men tak for svaret, det er jo uhyggeligt at gå med den ide når nu der er en billig motor til salg ikke :lol:
Gæst

#4 Indlæg af Gæst »

Nej det kan jeg nok se, det bliver da lidt omfattende :lol:

Men det kunne sku være sjovt at gå og pusle med såddan en motor men jeg er så lidt bange for at det ikke bliver i det nuværende karosse da den nok ikke eksistere mere til den tid hvor motoren er færdig.

Jeg tror jeg nøjes med et optimeret 8 V top og så skrue den lidt op i tryk for den skal alt andet lige stadig fungere som dagligt transportmiddel.

Men tak for svaret, det er jo uhyggeligt at gå med den ide når nu der er en billig motor til salg ikke :lol:
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Anonymous skrev:Nej det kan jeg nok se, det bliver da lidt omfattende :lol:

Men det kunne sku være sjovt at gå og pusle med såddan en motor men jeg er så lidt bange for at det ikke bliver i det nuværende karosse da den nok ikke eksistere mere til den tid hvor motoren er færdig.

Jeg tror jeg nøjes med et optimeret 8 V top og så skrue den lidt op i tryk for den skal alt andet lige stadig fungere som dagligt transportmiddel.

Men tak for svaret, det er jo uhyggeligt at gå med den ide når nu der er en billig motor til salg ikke :lol:


Definer billig.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Escort 3
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 16 okt 2004, 19:44

#6 Indlæg af Escort 3 »

HenrikGM skrev:Definer billig.


billig betyder som ikke har ret mange penge el. som er rimelig i forhold til kvalitet.. :lol:
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

Escort 3 skrev:
HenrikGM skrev:Definer billig.


billig betyder som ikke har ret mange penge el. som er rimelig i forhold til kvalitet.. :lol:


Måske den var billig nok til at "Viggo" ville sælge den videre til mig, hvis han ikke selv skulle bruge den....Derfor spurgte jeg.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Escort 3
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 16 okt 2004, 19:44

#8 Indlæg af Escort 3 »

ja ved godt 8)
Gæst

#9 Indlæg af Gæst »

Jamen den var til salg for 3000 på dba.dk men jeg har snakket med ham og dne er solgt. Annoncen er også væk men det er nu ikke første gang jeg har set sådan en motor på dba.

Men jeg har lige smadret min volvo i islaget :cry: og venter nu på taksatorens afgørelse som kommer mandag eller tirsdag.

Jeg mangler en 740 eller 760 helst turbo hvis der er nogen som har en til salg.
Viggo
Nyt Medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 01 maj 2005, 16:25
Kontakt:

#10 Indlæg af Viggo »

Nu glemte jeg igen at logge ind, men jeg skal nok huske det fremover :lol:

Bilen kan iøvrigt ses her hvor der også er et enkelt billede af skaden.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=42532

Findes der er et volvo forum eller en volvo side..??

Jeg har en gang været i et volvoforum men jeg kan ikke finde det igen.
Mvh. Viggo.

www.race-4-fun.dk

motorsport hvor alle kan være med og hvor alt over gratis er for dyrt :-)))

Mine biler:
Hobby: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=56084

Daglig: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=47576
Besvar