Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 00:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Bov problemer
Indlæg: 15 jan 2006, 23:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2004, 22:19
Indlæg: 571
Geografisk sted: Ikast, verdens navle
har en Forge FMDV004 blowoff med 4 forskellige fjedre til, de varierer fra :
Grøn - 5-15 PSI
Gul - 15-23 PSI
Blå - 23-30 PSI
Rød - 30 + PSI

kører med std ladetryk på min A4 1,8 T (dvs ingen modifikationer på motoren overhovedet)

startede med at køre med den blå fjeder,næsten ingen pift ved gearskift og en træls brumme/pivelyd ved dellast...

prøvede den grønne, FED pift ved gearskift, men den var åben ved dellast, dvs når jeg kører med f ex 3000 omdr i 5.gear, så fes den med luft (gasspjældet var altså ikke lukket endnu)

i med den gule fjeder,næsten ingen pift ved gearskift, dog lidt mere end med den blå,træls brumme/pivelyd ved dellast...

synes også (uanset fjeder) at den rykker ved dellast når man giver gas igen....

hva fan**n gør man??

vil gerne have åben bov i, men ikke med de skavanker som jeg har nu....

_________________
pffftttt......


Senest rettet af DorkVonWaterfall 16 jan 2006, 13:15, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 08:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
det er ikke en dobbelt stemplet den der fløjte vel? jeg har en bow fra RH og den funker fint på 1,8t eller en lokal ar i hvert fald brugt den..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 10:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2004, 22:19
Indlæg: 571
Geografisk sted: Ikast, verdens navle
Jo, det er en dobbelstemplet Bov....

_________________
pffftttt......


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 10:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hm virker sku lidt underligt...må ærligt indrømme at jeg aldrig har haft problemer med det.. min piftede bare noget så grusomt .. mener ikke den stod åben i tomgang i hvert fald ikke efter hvad jeg hørte..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 11:16 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Hvis den er dobbeltstemplet skal den ikke åbne ved dellast. Tjek evt. funktionen/fjederen mellem de to stempler. Det nederste stempel må ikke følge med op ved vakum alene. Du bør kunne køre med den grønne.
Går ud fra den ikke er justerbar.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 12:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2004, 22:19
Indlæg: 571
Geografisk sted: Ikast, verdens navle
grydesvamp skrev:
hm virker sku lidt underligt...må ærligt indrømme at jeg aldrig har haft problemer med det.. min piftede bare noget så grusomt .. mener ikke den stod åben i tomgang i hvert fald ikke efter hvad jeg hørte..

den står heller ikke åbe ved tomgang, men ved dellast...


kan man skifte den lille fjeder (ved det lille stempel) derinde til en strammere? eller kan man bare "Hive" den så den bliver længere/strammere??

_________________
pffftttt......


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 12:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Den er ikke justerbar nej, har selv sådan en.
Har du prøvet at justere den ind med de shims der fulgte med, så du evt kan få en lidt strammere fjeder ud af den grønne?
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 12:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2004, 22:19
Indlæg: 571
Geografisk sted: Ikast, verdens navle
den fiser jo ved dellast, eller brummer/piver når fjederen bliver strammere (eller shimset op)

_________________
pffftttt......


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2006, 03:09 
DorkVonWaterfall skrev:
den fiser jo ved dellast, eller brummer/piver når fjederen bliver strammere (eller shimset op)



hej

har du måske fundet løsning på problemet,
da jeg er ved at købe sådan en ventil

mvh


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2006, 11:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2004, 22:19
Indlæg: 571
Geografisk sted: Ikast, verdens navle
nope, har ikke fundet en løsning på problemet, og har derfor indtil videre pillet Bov`en af

_________________
pffftttt......


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team