cooper mini skrev:
Juel skrev:
Slavteren skrev:
dine "problemer" blir om karossen er goskendt til den nye ydelse, om bremserne er godkendt til den nye ydelse og din co i tomgang. 20% reglen har intet at sige så længe du tuner på den eksisterende motor, og turbo-tuning bliver alligevel automatisk anset for at være over 20% forøgelse.
Ok, det er en Manta A med 90hk.. og der er jo versioner der er født med turbo, og som har 140hk...
du kan godt køre til syn med turbo på. det eneste du skal er at sætte støre bremser på bilen har selv en Manta fra 79 med 3,0 E med 280 HK dog uden turbo men har en kammerat der har en 2,2 med turbo og han har samme bremser som mig senator 3,0 bremser har du de bremser på og en rulle test er der ingen problemer. karossen er godkendt til 3,6L 6 cylinder motor du skal dog holde fabrikantens forskrifter uanset om der er turbo eller ej og holde co inden for grænden som fabrikanten har skrevet. mener det er 1 % + - 0,5 men kan sende dig data blad. hvad har du i 1,8 L 1,9 L eller 1,6 L
når det er en 79'er er det da en del mere end 1% den må smide i co, kan ikke huske det nøjagtige tal, men mener at det er 3,5 eller 4,5.
hvis du har papirer fra gm der godkender 280 hk i en manta, så syntes jeg at du skulle smide den op på
www.opelpower.dk jeg kan garantere dig 200% at de vil være meget intr. i øvrigt også på senatorbremsernes "ydeevne", altså hvor mange hk de er godkendt til, og hvad bremser der skal sidde bagpå.
_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!
www.slavteren.tk