Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 15:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
og lidt på engelsk
http://www.mantaclub.org/archive/manta_a_turbo.htm

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
frontklap, vinge og kofangere af den manta der, og så havde jeg været solgt lige på stedet... er også ked af at min bil er fra 86... :( det er megetsjovere med de gamle...

edit: er det mig der er blevet sløv til tysk, elller er den turbo-manta ikke hjemmebygget af en diplomingeniør.

www.slavteren.tk

Der står i vejledningen at en turbo/komprassor giver over 20 %

Det med at man kan tune alt det man vil på en Org. motor er kun når man snakker T&S og ikke syn.

Til syn gælder 20% reglen ALTID

Moderator

Anonymous skrev:
Der står i vejledningen at en turbo/komprassor giver over 20 %

Det med at man kan tune alt det man vil på en Org. motor er kun når man snakker T&S og ikke syn.

Til syn gælder 20% reglen ALTID

Forudsat du ikke kan dokumentere at karrossen er godkendt til en højere effekt, så ja.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Så gælder den jo også.

man kan lave en effekt forøgelse på op til 20% uden dok. men derover skal der noget dok. til :wink:

alle biler fra 83 og nedefter kan man stort set pumpe med hvad man vil
det vil sige at hvis din gamle manta skal have en mølle så stik den en mølle :lol: det hedder sig udover 83 skal ombygninger med turboer skal du betale afgift :cry: men er den fra før 83 skal du ikke ... og selfølgelig skal bremserne kunne følge med det er klart ... man må jo også opgradere sine bremser på en standart vogn...!!! dette forklarede en synsmand mig da jeg var til toldsyn... og det gælder selvfølgelig både med import og biler fra dk men bremserne til sådan en manta kan man vel sagtens bygge til over 200 hk... det er da set før.

SÅ bare på med møllen

Junior Medlem

Geografisk sted: Syd Fyn
Juel skrev:
Slavteren skrev:
dine "problemer" blir om karossen er goskendt til den nye ydelse, om bremserne er godkendt til den nye ydelse og din co i tomgang. 20% reglen har intet at sige så længe du tuner på den eksisterende motor, og turbo-tuning bliver alligevel automatisk anset for at være over 20% forøgelse.

Ok, det er en Manta A med 90hk.. og der er jo versioner der er født med turbo, og som har 140hk...

du kan godt køre til syn med turbo på. det eneste du skal er at sætte støre bremser på bilen har selv en Manta fra 79 med 3,0 E med 180 HK dog uden turbo men har en kammerat der har en 2,2 med turbo og han har samme bremser som mig senator 3,0 bremser har du de bremser på og en rulle test er der ingen problemer. karossen er godkendt til 3,6L 6 cylinder motor du skal dog holde fabrikantens forskrifter uanset om der er turbo eller ej og holde co inden for grænden som fabrikanten har skrevet. mener det er 1 % + - 0,5 men kan sende dig data blad. hvad har du i 1,8 L 1,9 L eller 1,6 L

Senest rettet af cooper mini 16 jan 2006, 22:52, rettet i alt 1 gang.

Junior Medlem

Geografisk sted: Syd Fyn
4x4 skrev:
alle biler fra 83 og nedefter kan man stort set pumpe med hvad man vil
det vil sige at hvis din gamle manta skal have en mølle så stik den en mølle :lol: det hedder sig udover 83 skal ombygninger med turboer skal du betale afgift :cry: men er den fra før 83 skal du ikke ... og selfølgelig skal bremserne kunne følge med det er klart ... man må jo også opgradere sine bremser på en standart vogn...!!! dette forklarede en synsmand mig da jeg var til toldsyn... og det gælder selvfølgelig både med import og biler fra dk men bremserne til sådan en manta kan man vel sagtens bygge til over 200 hk... det er da set før.

SÅ bare på med møllen

sitat 1/4 84 bare for at vi går efter det samme som synshallen og rigspolitiet. det står i karnovslovsamling lånes på bibloteket men kan ikke lånes med hjem. de skal læses på biblo.

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
cooper mini skrev:
Juel skrev:
Slavteren skrev:
dine "problemer" blir om karossen er goskendt til den nye ydelse, om bremserne er godkendt til den nye ydelse og din co i tomgang. 20% reglen har intet at sige så længe du tuner på den eksisterende motor, og turbo-tuning bliver alligevel automatisk anset for at være over 20% forøgelse.

Ok, det er en Manta A med 90hk.. og der er jo versioner der er født med turbo, og som har 140hk...

du kan godt køre til syn med turbo på. det eneste du skal er at sætte støre bremser på bilen har selv en Manta fra 79 med 3,0 E med 280 HK dog uden turbo men har en kammerat der har en 2,2 med turbo og han har samme bremser som mig senator 3,0 bremser har du de bremser på og en rulle test er der ingen problemer. karossen er godkendt til 3,6L 6 cylinder motor du skal dog holde fabrikantens forskrifter uanset om der er turbo eller ej og holde co inden for grænden som fabrikanten har skrevet. mener det er 1 % + - 0,5 men kan sende dig data blad. hvad har du i 1,8 L 1,9 L eller 1,6 L

når det er en 79'er er det da en del mere end 1% den må smide i co, kan ikke huske det nøjagtige tal, men mener at det er 3,5 eller 4,5.

hvis du har papirer fra gm der godkender 280 hk i en manta, så syntes jeg at du skulle smide den op på www.opelpower.dk jeg kan garantere dig 200% at de vil være meget intr. i øvrigt også på senatorbremsernes "ydeevne", altså hvor mange hk de er godkendt til, og hvad bremser der skal sidde bagpå.

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Mener min 83'er skal have under 5% i Co til syn...
Daniel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time