Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 15:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2005, 19:41 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Indlæg: 323
Geografisk sted: kbh
og lidt på engelsk
http://www.mantaclub.org/archive/manta_a_turbo.htm

_________________
RS-


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2005, 23:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
frontklap, vinge og kofangere af den manta der, og så havde jeg været solgt lige på stedet... er også ked af at min bil er fra 86... :( det er megetsjovere med de gamle...

edit: er det mig der er blevet sløv til tysk, elller er den turbo-manta ikke hjemmebygget af en diplomingeniør.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2005, 21:39 
Der står i vejledningen at en turbo/komprassor giver over 20 %

Det med at man kan tune alt det man vil på en Org. motor er kun når man snakker T&S og ikke syn.

Til syn gælder 20% reglen ALTID


Top
  
 
Indlæg: 23 nov 2005, 22:47 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Anonymous skrev:
Der står i vejledningen at en turbo/komprassor giver over 20 %

Det med at man kan tune alt det man vil på en Org. motor er kun når man snakker T&S og ikke syn.

Til syn gælder 20% reglen ALTID


Forudsat du ikke kan dokumentere at karrossen er godkendt til en højere effekt, så ja.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2005, 22:01 
Så gælder den jo også.

man kan lave en effekt forøgelse på op til 20% uden dok. men derover skal der noget dok. til :wink:


Top
  
 
Indlæg: 29 dec 2005, 21:02 
alle biler fra 83 og nedefter kan man stort set pumpe med hvad man vil
det vil sige at hvis din gamle manta skal have en mølle så stik den en mølle :lol: det hedder sig udover 83 skal ombygninger med turboer skal du betale afgift :cry: men er den fra før 83 skal du ikke ... og selfølgelig skal bremserne kunne følge med det er klart ... man må jo også opgradere sine bremser på en standart vogn...!!! dette forklarede en synsmand mig da jeg var til toldsyn... og det gælder selvfølgelig både med import og biler fra dk men bremserne til sådan en manta kan man vel sagtens bygge til over 200 hk... det er da set før.


SÅ bare på med møllen


Top
  
 
Indlæg: 14 jan 2006, 07:01 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 mar 2005, 14:02
Indlæg: 97
Geografisk sted: Syd Fyn
Juel skrev:
Slavteren skrev:
dine "problemer" blir om karossen er goskendt til den nye ydelse, om bremserne er godkendt til den nye ydelse og din co i tomgang. 20% reglen har intet at sige så længe du tuner på den eksisterende motor, og turbo-tuning bliver alligevel automatisk anset for at være over 20% forøgelse.


Ok, det er en Manta A med 90hk.. og der er jo versioner der er født med turbo, og som har 140hk...


du kan godt køre til syn med turbo på. det eneste du skal er at sætte støre bremser på bilen har selv en Manta fra 79 med 3,0 E med 180 HK dog uden turbo men har en kammerat der har en 2,2 med turbo og han har samme bremser som mig senator 3,0 bremser har du de bremser på og en rulle test er der ingen problemer. karossen er godkendt til 3,6L 6 cylinder motor du skal dog holde fabrikantens forskrifter uanset om der er turbo eller ej og holde co inden for grænden som fabrikanten har skrevet. mener det er 1 % + - 0,5 men kan sende dig data blad. hvad har du i 1,8 L 1,9 L eller 1,6 L


Senest rettet af cooper mini 16 jan 2006, 22:52, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2006, 07:04 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 mar 2005, 14:02
Indlæg: 97
Geografisk sted: Syd Fyn
4x4 skrev:
alle biler fra 83 og nedefter kan man stort set pumpe med hvad man vil
det vil sige at hvis din gamle manta skal have en mølle så stik den en mølle :lol: det hedder sig udover 83 skal ombygninger med turboer skal du betale afgift :cry: men er den fra før 83 skal du ikke ... og selfølgelig skal bremserne kunne følge med det er klart ... man må jo også opgradere sine bremser på en standart vogn...!!! dette forklarede en synsmand mig da jeg var til toldsyn... og det gælder selvfølgelig både med import og biler fra dk men bremserne til sådan en manta kan man vel sagtens bygge til over 200 hk... det er da set før.


SÅ bare på med møllen


sitat 1/4 84 bare for at vi går efter det samme som synshallen og rigspolitiet. det står i karnovslovsamling lånes på bibloteket men kan ikke lånes med hjem. de skal læses på biblo.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2006, 22:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
cooper mini skrev:
Juel skrev:
Slavteren skrev:
dine "problemer" blir om karossen er goskendt til den nye ydelse, om bremserne er godkendt til den nye ydelse og din co i tomgang. 20% reglen har intet at sige så længe du tuner på den eksisterende motor, og turbo-tuning bliver alligevel automatisk anset for at være over 20% forøgelse.


Ok, det er en Manta A med 90hk.. og der er jo versioner der er født med turbo, og som har 140hk...


du kan godt køre til syn med turbo på. det eneste du skal er at sætte støre bremser på bilen har selv en Manta fra 79 med 3,0 E med 280 HK dog uden turbo men har en kammerat der har en 2,2 med turbo og han har samme bremser som mig senator 3,0 bremser har du de bremser på og en rulle test er der ingen problemer. karossen er godkendt til 3,6L 6 cylinder motor du skal dog holde fabrikantens forskrifter uanset om der er turbo eller ej og holde co inden for grænden som fabrikanten har skrevet. mener det er 1 % + - 0,5 men kan sende dig data blad. hvad har du i 1,8 L 1,9 L eller 1,6 L


når det er en 79'er er det da en del mere end 1% den må smide i co, kan ikke huske det nøjagtige tal, men mener at det er 3,5 eller 4,5.

hvis du har papirer fra gm der godkender 280 hk i en manta, så syntes jeg at du skulle smide den op på www.opelpower.dk jeg kan garantere dig 200% at de vil være meget intr. i øvrigt også på senatorbremsernes "ydeevne", altså hvor mange hk de er godkendt til, og hvad bremser der skal sidde bagpå.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 10:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Mener min 83'er skal have under 5% i Co til syn...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team