Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 05:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

Geografisk sted: Mors
Jeg har monteret puleret, planet og lidt portet 2.2 top sammen med en 299 knast og afkortet 3.0 indsugning.. Den går rimelig dårlig under de 2500 omdr
men trækker fint der fra.. Men vi har heller ikke færdig justeret den. da vi mente at den lige skal ha lov til at vænde sig til de andre ting der er kommet på.

Vi tror at vi kan komme langt med det standart styrring med at få
den til gå rimelig standart under de 2500 omdr...

Men med alle omsændigheder skal der noget MS på....

Jeg er meget indeterseret i hvor drift sikker det er og hvor nem det er at
instalere....

Voldsom manta cc projekt.
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=36834

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Moderator

manta cc skrev:
Jeg har monteret puleret, planet og lidt portet 2.2 top sammen med en 299 knast og afkortet 3.0 indsugning.. Den går rimelig dårlig under de 2500 omdr
men trækker fint der fra.. Men vi har heller ikke færdig justeret den. da vi mente at den lige skal ha lov til at vænde sig til de andre ting der er kommet på.

Vi tror at vi kan komme langt med det standart styrring med at få
den til gå rimelig standart under de 2500 omdr...

Men med alle omsændigheder skal der noget MS på....

Jeg er meget indeterseret i hvor drift sikker det er og hvor nem det er at
instalere....

Mors....Der er jo muligheder. Der kører et par biler deroppe med MS, måske du kender dem?

Ellers kig ned forbi en dag, så skal jeg vise dig det på en 4cyl volvomotor(den er meget lig din opel i opbygning), så kan du se hvordan det hele er strikket sammen.

Tror Havneren engang monterede MS på en gammel opelmotor og fik den startet på under 20minutter hvis jeg ikke husker forkert....

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Nyt Medlem

Jeg har en meget dygtig mester til elektronik....
Så kan vi nok nem instalere det på en dag eller to....

Men hvor drift sikker er det......

Jo dem på mors kender jeg da.....

Titel:
Hvem/Hvilke biler er det???

Titel:
Moderator

manta cc skrev:

Taget i betragtning at det er en tunet opel, så er MS ihvertfald ikke længere det svageste led. Sorry, kunne ikke nære mig ;-)

Hvis folk monterer det rigtigt(altså ikke den blå til plus, triggersignalet fra tændkablet, og den røde til stel!) så er det ekstremt få der får ødelagt boksen, og den kan altid laves igen. Har ikke hørt om nogen der har kunnet ødelægge den så meget at den ikke kunne laves for små penge igen.(trods plus/minus forbytning, strøm baglæns ind i boksen uden sikring, etc).

Ledningsføring er tydeligtvis et meget større problem end det ser ud til. Jeg har feks kendskab til 3 der har fået boksen flået ud af bilen da vinduesviskeren blev startet. Det er generelt ikke så godt at stripse ledninger fast til viskermotoren, hellerikke selvom det lige passer udfor viskermotoren. Det tager ca. 25sekunder for en viskermotor at spolere et helt ledningsnet.... :D
Utroligt så stærk sådan en lille satan er. Den går næsten ikke ned i omdrejninger for at kværne sådan et bundt ledninger.....

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Nyt Medlem

KristianBL skrev:

Noget med noget toyota......

Titel:
Nyt Medlem

HenrikGM skrev:
manta cc skrev:

Taget i betragtning at det er en tunet opel, så er MS ihvertfald ikke længere det svageste led. Sorry, kunne ikke nære mig ;-)

Hvis folk monterer det rigtigt(altså ikke den blå til plus, triggersignalet fra tændkablet, og den røde til stel!) så er det ekstremt få der får ødelagt boksen, og den kan altid laves igen. Har ikke hørt om nogen der har kunnet ødelægge den så meget at den ikke kunne laves for små penge igen.(trods plus/minus forbytning, strøm baglæns ind i boksen uden sikring, etc).

Ledningsføring er tydeligtvis et meget større problem end det ser ud til. Jeg har feks kendskab til 3 der har fået boksen flået ud af bilen da vinduesviskeren blev startet. Det er generelt ikke så godt at stripse ledninger fast til viskermotoren, hellerikke selvom det lige passer udfor viskermotoren. Det tager ca. 25sekunder for en viskermotor at spolere et helt ledningsnet.... :D
Utroligt så stærk sådan en lille satan er. Den går næsten ikke ned i omdrejninger for at kværne sådan et bundt ledninger.....

Den dum hed skal jeg lad vær med at gøre....
Hvis lednings nettet skal ligge der kunne han jo bare afmonter visker motoren.... så er det problem jo løst..... :D

Men nu skal den lige justeres ind så godt som mulig med standart styring..

Så skal jeg sku til lege lidt med det motorstyring.....

Titel:
manta cc skrev:
KristianBL skrev:

Noget med noget toyota......

Oki...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time