Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 06:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2005, 13:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
nibdk skrev:
zky skrev:
Escort RS 2000 er en 2,0 DOHC motor fra sierra med en 16 Ventilet top
Håber dette kan klarlægge hvilke motore der høre til hvor ?


Bortset lige fra at en Escort 2000 kom før Sierra.
Så en RS2000 motor kan ikke være en Sierra motor med en 16 V top. :)


Det afhænger vist af hvilken årgang af RS2000'eren vi snakker om :wink:

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2005, 13:45 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Indlæg: 323
Geografisk sted: kbh
MK5 RS Turbo skrev:
er du sikker på at han ikke har skiftet hele motoren?????


Ja - det er jo samme block - største problem er thermostathuset, som sidder modsat kanstkæden..altså mod torpedopladen på sierra'en - det var vist ikke nemt at passe til..:) -

_________________
RS-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2005, 13:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
nibdk skrev:
Transitfar skrev:
nibdk skrev:
DOHC blev først benyttet om de 16 ventilede OHC modeller og er siden benyttet til 16V modellerne.

Mon ikke du i stedet for mener noget i retning af: "DOHC blev først benyttet om de 8-ventilede Sierra-motorer med 2 overliggende knastaksler, og blev senere benyttet til de første zetec-motorer"... :wink:



En 8 ventilet Sierra med to overliggende knastaksler, den kender jeg ikke.


Sierra´er med 120hk (2,0 8v) kører DOHC motor.

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2005, 13:52 
nu er mikkel johnson som har bygget den røde sierra GT 16V en god kammarat. og vi har tråden oppe at køre lige nu på FKD. men hansmotor er en komplet RS2000 fra en MK5 escort. bunden er ens med den som sidder på en alm dohc. der er endda 4 udskæringer til ventilerne på en 8V dohc std. der er dog lidt andre ting som skal laves om. bla termostat hus. og indsugning og udstødning. og så er der et problem med at tændingen er anderledes på en RS og en Sierra. men man kunne jo også tage en komplet scorpio 2,0 16V (den grimme model) som er den samme motor bare med 136hk. og som kan ligges i sierraen 100% lovligt pga den er under 20% reglen. hvor escort motoren med dens 150hk kommer over de 144hk som er tilladt i en sierra.

jeg ville nok vælge en 2,3 16V med 145hk.. og banke N9C i blokken og fjerne 2,3 mærket fra vandpumpe huset.. :wink: :wink: :wink: men det er en anden historie


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2005, 14:04 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Indlæg: 323
Geografisk sted: kbh
hm - lige for at ...

der findes 3 modeller RS2000
Escort:
mk1 - 70'-76' med OHC
mk2 - 76'-81' med OHC
mk5 - 91'-?? med dohc (16V)

OHC motoren passer i alle sierra modeller, og det samme gør dohc - og da motor blok'n er den samme i RS2000 mk5 som i sierra (DOHC) er det muligt at bytte top.... :D

_________________
RS-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2005, 14:28 
ja du kan bytte top på en sierra dohc til den der sidder på en escort RS 2000 MK5. eller en scorpio 16V eller en galaxy 16V og vil du gøre det nemt for dig selv så montere du lige 4 gasspjæle og en ny motorstyring, feks MS eller en af alle de andre. for alle de 16V motore køre med Edis som std.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2005, 16:42 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 310
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
MØFFE(uden login) skrev:
hehe tak. mente nok at lotusen var en 8V.. lidt som en capri 1,8turbo diesel..hehe

Zetec E er det ikke dem Yamaha har været med til at bygge og designe. de er yderst tunings venlige.


Den Yamaha motor hedder Zetec-SE og er enten 1,25 1,4 1,6 eller 1,7

_________________
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2005, 16:45 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 310
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
nibdk skrev:
zky skrev:
Escort RS 2000 er en 2,0 DOHC motor fra sierra med en 16 Ventilet top
Håber dette kan klarlægge hvilke motore der høre til hvor ?


Bortset lige fra at en Escort 2000 kom før Sierra.
Så en RS2000 motor kan ikke være en Sierra motor med en 16 V top. :)


Vi skal nok holde Escort mk 1-2, Capri, Cortina og ligende ude af denne snak ellers blive det for uoverskueligt.

Men sierra'en kom i 88 med 2,0 DOHC og Escort i 92 med 2,0 DOHC 16V :D

_________________
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2005, 17:55 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 jul 2005, 23:44
Indlæg: 34
Geografisk sted: Næsten i Tyskland
MØFFE(uden login) skrev:
nu er mikkel johnson som har bygget den røde sierra GT 16V en god kammarat. og vi har tråden oppe at køre lige nu på FKD. men hansmotor er en komplet RS2000 fra en MK5 escort. bunden er ens med den som sidder på en alm dohc. der er endda 4 udskæringer til ventilerne på en 8V dohc std. der er dog lidt andre ting som skal laves om. bla termostat hus. og indsugning og udstødning. og så er der et problem med at tændingen er anderledes på en RS og en Sierra. men man kunne jo også tage en komplet scorpio 2,0 16V (den grimme model) som er den samme motor bare med 136hk. og som kan ligges i sierraen 100% lovligt pga den er under 20% reglen. hvor escort motoren med dens 150hk kommer over de 144hk som er tilladt i en sierra.

jeg ville nok vælge en 2,3 16V med 145hk.. og banke N9C i blokken og fjerne 2,3 mærket fra vandpumpe huset.. :wink: :wink: :wink: men det er en anden historie

Når ja mente da nok at mikkel havde lagt en Komplet RS 2000 motor i...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2005, 20:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
zky skrev:
Men sierra'en kom i 88 med 2,0 DOHC og Escort i 92 med 2,0 DOHC 16V :D

Sierra-DOHC´en kom ikke så tidligt som i ´88...
Jeg mener, at de første Sierra-DOHC kom i ´90, som karburatormotorer (motorkode N8 ).
Dem kom der kun ganske få af, inden katalysatorloven kom, og motoren dermed nødvendigvis måtte have indsprøjtning (motorkode N9).
Hvilket jeg mener var i 1991.....

Men jeg er ret sikker på, at "motoren med to knastaksler, 8 ventiler og EFI i en Sierra" :wink: kom i 1991.

Zetec-maskinerne fra Escort/Mondeo har som tidligere nævnt INTET fælles med Sierra-motorerne.

VH Lars

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team