Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 14:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 71 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
lqs skrev:
hej brugtbilsstyling/audi ejer.... kan du ikke lægge nogen udskrifter ind her? tror det vil gavne forståelsen hos mange! MVH. søren PS. regulerer din bil ladetryk eller tændingskurve efter temp. hvis ja hvilken? PPS. var bankesensor inde og regulere? er der mulighed for at logge på det?

kan se der er lige meget hvad folk fortæller dig hvad de har oplevet med deres erfaringer, du tror jo ikke på andre end dig selv :lol:
Det ser jo ud til du har noget mod VHA trimm siden det han fortæller ikke kan passe, gæller der også Otto når han vender rykken til dig?
jo har også snakket med dig personligt men det gider jeg ikke bruge mere tid på med de instillinger du har til tingene.
Og nej har ikke navn og adresse på folk der fik rullet deres biler, men der har du måske, jeg fik også rullet min bil men hvem er jeg :?: , hade ingen problem med den måling da min viste mere end hvad den skulle have :wink:
Jeg svarede på A3-Quattro indlæg om at det godt kunne svinge i effekt som han selv erfarede, som jeg hade fået fortalt af en erfaren tuner, og som flere uafhænige folk har fortalt mig,og som jeg selv har målt på min bil og jeg har målt på andres biler den skal rulles flere gange i træk inden kurverne ligger ens, men nej ingen er så klog som dig :roll:
Men hyg dig for jeg bruger ikke mere tid på dig..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Jeg skriver også mere end 10 gange på 3 timer :wink:

Tror vi skal slutte denne tråd, kommer vist ikke længere :cry:

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<

Titel:
Mester Medlem

Søren der kan jo være store udsving.Det så vi jo også på fyn.
Der var ca 14 hk til forskel på en måling på en bil,alt efter hvilket felt han var på.
Den gang diskution var oppe sidste gang,ville otto ikke komme nærmere ind på det.
Jeg gætter på det var mere fugtig der ovre hvor otte var mest,tror han stod og pissede under biler,efter alt det kaffe. :D
MVH Finn

Titel:
Mester Medlem

det med ikke at komme videre, kan der måske være noget om... mange påstande i denne tråd.... og smilende ansigter! desværre ikke mange tal eller kurver? kan div påstande ikke underbygges? eller er der tale om hemmeligheder? det med kaffen og pisseriet under bilerne burde ikke have nogen indflydelse, da OTTO måler i EØF (som bilfabrikkerne siden 1996) DIN norm tager der imod ikke højde for luftfugtighed. MVH. søren

Titel:
Mester Medlem

Hvorfor var der så 14 hk til forskel.
MVH Finn (med smilende ansigt)

Titel:
Moderator

Der er masser af muligheder for at få 14hk forskel.

Lad os blot pille ved en enkelt: Køling. Kører manden med en std køler, og et bankesensorbaseret tændingssystem, så kan motorstyringen snyde lidt og kompensere for den dårligere temperatur, og vupti er fejlen der. Den skal ikke bakke tændingen ret meget før ydelsen flytter sig.

Bottomline; hvis man måler noget som helst, så skal det være muligt at gentage målingen. Mange "felttests" opgiver ikke en hujende fis om hvilke parametre der er korrigeret med, eller hvilken norm!!

Hvis man vil forfølge en +/-14hk forskel, så skal man til at tage de lidt grundigere briller på end hvad man kan på 5minutters rulning. Rullefeltet er en mekanisk maskine tilkoblet et ur og et takthjul. Fejlmulighederne her er lig nul. Den vil sagens natur måle ganske præcist.

Så kommer det store problem: Ejeren. Ejere vil altid have flest mulige hk, og der er penge i rullefelter der er gavmilde. Det kan jo heldigvist korrigerer i den gavmilde retning hvis man er "lidt" ukritisk, og når drengerøvene står og sukker efter den fedeste felttest, så er der mange feltejere der ikke kan lade være med at tilfredsstille drengenes lyst til en god felttest.

Men denne diskussion er slæbt ud på et plan med rigeligt mange smileys, så det kan være man skulle spare på kridtet....

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Der er da masser af fejlmuligheder.
Der er faktisk temperatur,og ved hvad omdrejningstal kører den 100km/t.
Hvis du siger der er 0 fejlmuligheder,hvorfor tror du så felt viser så forskelligt,alt efter hvor i landet du er.
MVH Finn

Titel:
Moderator

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Der er da masser af fejlmuligheder.
Der er faktisk temperatur,og ved hvad omdrejningstal kører den 100km/t.
Hvis du siger der er 0 fejlmuligheder,hvorfor tror du så felt viser så forskelligt,alt efter hvor i landet du er.
MVH Finn

Har du læst mit indlæg lige ovenover??

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Sådan som jeg lige læste det,mener du at feltet ikke kan vise forkert lige meget hvad man skriver ind på tempratur osv.
Mener du det.?

Senest rettet af K-FINN 27 dec 2005, 16:16, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Senior Medlem

synes også det er utroligt så mange hk de forskellige felt svinger...

så her søren der kommer der lidt tal :lol:

http://www.teknologisk.dk/transport/113 ... =rullefelt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 71 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time