skou skrev:
hvis du skal have flere hk ud af en motor uden merforbrug vil jeg mene du skal satse på højere kompression, muligvis nogle andre motordele.... en turbo vil medføre et merforbrug men dog samtidig meget mere effekt... var der nogen som ikke vidste det ?
skou
Godt at se der er nogen der har nogle ideer.
jeg troede ikke der var nogen der havde set at jeg ikke havde alt med.
Turboen giver mere effekt når der kommer mere brændstof og først der -det læser jeg det også som om du mener.
En gammel let slidt motor er der mange kræfter at hente ved at give den bedre dyser... f.eks hvis en motor fåes både med og uden turbo så skift til turbodyser hvis de gamle er ovre det...
Kompresionen på en diesel skal groft set være så høj man tør -jeg tror ikke der er meget at hente ved at hæve den på en std. i forhold til det ekstra slid.
Jeg har erfaring med en lavkomprimeret diesel... efter vi havde boret op var kompresionen blevet fejl beregnet og havnede nede omkring 13...prøv at spørge en honda mand hvad hans forhold er..
det kørte en sæson uden nogen problemer andet end at få den startet...
om vinteren blev den komprimeret op og jeg kan garantere den blev bedre til at aflevere kræfterne.