For pokker da, nu må i da lige tage jer lidt sammen!
1: hvis vandet koger af vandkanalen, så er der nogen der har snorket i timen mht tilslutningen! Vandet vil cirkulere naturligt, og skaffe den køling der skal til(forudsat rigtigt monteret!)
2:de afbrændte olierester ridser sgu ikke lejet! De blokerer derimod for olieflowet, så lejet efterfølgende ikke får samme køling, og efter nogen tid er der stort set ingen flow, hvorefter lejet river. Olien river den sguikke, afbrændt eller ej. Det er et hydrodynamiskt leje, så den lever kun fordi der er spillerum. Fjerner du spillerummet dør lejet.
3:Jo mere der er tilsluttet, jo mere bliver utæt??? Arh, mon ikke man så skal holde sig til en std. corolla 1,3?
4: lejet på volvos turboladere(og på mange andre!) er IKKE presset i huset, men kører derimod "wet floating".
5: hovedformålet med vandkølingen er at holde huset koldere end m ren oliekøling. Dette gøres for at forlænge skidtets levetid. Det er IKKE opfundet for at give mekanikere noget mere at se til. En vandkølet turbo der køres tør har termisk et hårdere liv end en der køres vådt, prøv evt at save et vandkølet centerhus over, så bør det være tydeligt for enhver.
Et vandkølet centerhus har næsten ingen køling fra olien, (den stoler på at nogen gider montere vandkølingen!). Her tjener olien alene som smøremiddel, men bliver så ansat til også at køle, trods den ikke har de store muligheder. Anderledes er en ren oliekølet strikket sammen. Se på mål,tolerancer og dimensioner, så skal det gerne være rimeligt tydeligt.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!