Volvo-Dennis skrev:
Hej folkens..
Jeg som stadig er lidt novice på tuningsområdet, har et lille og måske simpelt spørgsmål.
I min Volvo 245 ligger der en B230FX motor, som standard er med 531 topstykke og VX knast. Denne VX knast har en duration på 245,4 grader på indsugningssiden og 236,2 grader på indsugningssiden.
Hvis man nu fremtryller en knast fra
www.kgtrimning.com som hedder KG001 og er på 290 grader og lægger den i min B230FX motor, kan det så komme til at køre? Sagt på en dum måde "finder indsprøjtningen ud af det?"
Sprøjtet kan måske kompensere, men det bliver aldrig optimalt.
Tændingskurven vil under alle omstændigheder være forkert.
KG s dureattions opgivelser er nok målt ved 0 i ventilspillerum.
Da deres turboknast er baseret på et A profil, indsug. Og et K profil udstødning, og den er opgivet til 300 grader.
Hvis det var mig vilde jeg prøve en V knast, og en større udstødning. Da det er udstødningsiden der er problemet, på standart topstykker.
VX knasten er en ren smog knast i mine øjne.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html