lqs skrev:
ang. TOYOTA kompressorer...210hk på sc12... 240hk på sc14... det er max tal! lad vær med at gøre det svært (sværere end nødvendigt) hold dig til enten kompressor, eller turbo evt. med lattergas. en skruekompressor ville være sagen i mine øjne. eller en TOYOTA SUPRA tvinturbo motor med automatgear... elektroniken til gearkassen evt udskiftet med trykknapper på rattet til op og nedgearing...! der er mulighed for over 400hk og over 500nm... uden at løsne en skrue på motoren. 20000kr totalt med MS burde kunne gøre det, hvis du er god til at handle.... bare en ide!??? MVH. søren
En rigtig god ide vil jeg sige, der faktisk også har været oppe at vende -inden vi lavede bilen, grunden til at vi ikke brugte den var at den er meget lang/tung, da der skal være plads til fordelergearkassen, uden den bagerste kardan bliver for kort, der er jo en meget lang fjedervandring.
Gearkassen er meget interresant, kender en der har gjort det der med knapperne(næsten som du skrev).
Den er nu godt nok meget lang i forhold til feks. volvo.
Men det sidste jeg har fundet ud i den forbindelse, er at hilux fordeleren passer (næsten) bag på suprakassen, og så er der jo også den detalje med "lock up" funktionen.
Så jo, jeg ER på udkig efter en Toyota automatkasse, bare sig frem hvis der er nogen der ligger inde med sådan en.
"Uden at løsne en skrue" er det ikke lidt for kedeligt?
Det er jo trods alt bedre at komme galt afsted, end slet ikke komme afsted.
Dog vil jeg også lige tilføje, mht. den sidste bemærkning, at grunden til jeg spørger her, er jo så for ikke at komme FOR galt afsted.
Men tak for alle synspunkterne, bare fortsæt.
for en god ordens skyld, vil jeg lige skrive lidt om regler vedr. motor:
Citat:
3.1 Engine
Free of choice.
Supercharger(s), Turbocharger(s) and Nitrous Oxide are allowed.
For roots type superchargers a shield made of 1,5mm steel or 2,5mm aluminium must cover the drive belt. The shield must be securely mounted to the engine or chassis. Any fuel, nitrous or oil hoses nearby the drive belt must be enclosed in steel pipe or be of a steel reinforced type. SFI approved limiting straps must me installed in case of a supercharger blowing off the manifold. All fuel hoses must be long enough as to not break in such a case.
Harmonic balancer (if so equipped) and flexplate/flywheel must be of racing type.
Dual, correctly working return springs must be installed on the carburettor/throttle body.
3.2 Fuel system
Fuel tank must be designed for racing and securely fastened. It must not be installed in the driver compartment. There must be a wall to prevent fuel leaking into the driver compartment in case of a rollover. The fuel cap must be leak proof and a check valve must be installed in the vent hose.
All fuel lines must be one-piece and securely fastened. Any fuel lines passing through the driver compartment must pass through a steel tube of 1mm thickness with a diameter of 2 times the diameter for the fuel line.
Diesel, Bio Diesel, Gasoline and Racing gasoline is allowed.
Lead substitute and Octane booster is allowed. All other fuel additives are banned.
Water injection is allowed. Propane (LPG) injection is not allowed.
Nitrous oxide is allowed if installed according to appendix A.
Methanol fuel is not allowed.
Så der rimeligt frie rammer, mange af de andre kører V8'ere(næsten alle), men sådan en klods vejer jo 2-300kg mere end en Volvomotor.
Mvh
Palle