Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 14:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Frederikssund
Er der nogen der har prøvet at montere en større motor end 20%, og har gennemført forløbet med registreringsafgift samt syn af bilen?

Vil bare høre hvilke erfaringer man har gjort sig.

Niels

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
hvad har du da i tankerne... så er det lidt nemmere for os hvis vi ved hvilken bil og motor o.s.v. det drejer sig om.
:wink:

Titel:
Medlem

Jeg overvejer lidt at lave en Volvo 240 eller 760 med en motor fra en 850 turbo.

Jeg kender grænserne for hvilke effekter Volvo tillader, så syn er forhåbentlig ikke det store problem, men man kommer over 20% effektgrænsen, hvor man skal betale afgift. Man kan så få en forhåndsafgift på det, men den ser latterlig lav ud som om de ikke fatter man lægger en anden motor i. Jeg ville så gerne høre om der var erfaring for den nogenlunde holdt stik, eller om det ikke er papiret værd det er skrevet på.

Niels

Titel:
Medlem

Ikke mange der har erfaring med det.

Kører man bare "ulovligt" uden at sige noget og håber det aldrig bliver opdaget?

Niels

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Told og skvat har jo lidt svært ved at afgiftbestemme såddan en svend, da karossen ikke findes med såddan en motor.
Men jeg mener at have læst, og hørt at forhåndsvurderingen ikke er helt forbi, normalt vurdere de et højere beløb, en det reelle.
Din redning kan være at man anser bilen for ødelagt, og derfor er mindre værd en en standart 760 turbo.
Hvilket er meget sandsynligt.
MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Medlem

Man kan godt få en forhåndsvurdering på det, men den er ikke bindende og så vurderer jeg det er for usikkert.
Skal der betales afgift er det af salgsprisen for en sådan bil hos en forhandler. Hvad er den for en 760 turbo fra 85-85 med anden motor, 25.000 eller 50.000? Svært at svare på og derfor risikabelt.

Derfor ville jeg høre om andres erfaringer, uanset hvilket bilmærke, der er jo mange der bygger eller har planer.

Niels

Titel:
Moderator

Livrem og seler: HOLD DIG TIL STD BILER.

Alt i livet har en risiko, men hvis du vil have en vurdering af hvor stor den risiko egentligt er, så prøv at tøffe ind til 5 forskellige forhandlere og spørg dem om de vil købe en gammel baghjulstrukken volvo med en 850motor i, og hvad de vil give for bilen, i klargjort og nysynet stand.

T&S´s forhåndsvurdering er sjældent helt ude i skoven. NÅR den er så er det som regel fordi folk "bare har lagt en anden motor i", og når T&S ser bilen er det ikke en 242L, men derimod en topudstyret 240Turbo med hele svineriet. SÅ får de en overraskelse.

Skriv præcist og konkret, hvad der ønskes lavet, incl diverse dokumentation, så får du også en pris der holder ret godt. Typiskt for højt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

Livrem og seler er måske rigtigt beskrevet, måske skulle man bare gå i krig. Jeg har nu også overvejet det en del, og fået en afgift, jeg synes bare at 7000 kr for en 82ér 760 var meget lavt, men måske er de ligeglade med hvilken motor den har.

Grunden til at spørge her i gruppen, var netop at få en viden om andres erfaring med afgifter, hellere lige spørge inden man går igang end bagefter.

Niels

Titel:
Moderator

Jeg er bekendt med at der lige er betalt 5500dkr for at få lov at lægge en V8 i en 142, så dine 7000 skal såmen nok blive sat ned. Det er så gammel en bil at den ikke har den store værdi....

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time