Torben Paw skrev:
har selv købt pirellier dels fordi jeg fik et knaldtilbud på dem og dels fordi adac testen er så korrupt så jeg ikke stoler en skid på den...........
Michelin og goodyear stiller i år med nøjagtig samme dæk som sidst år uden en ændring i mønster eller gummmiblanding og de har ikke bare byttet plads de er flytte flere placeringer op og ned af listen........
bare en ting jeg bed mærke ved i den test de tester jo 2 størrelser af samme dæk og michelin fik lige mange point i begge test for f.eks. støj (endda i den bedre ende) men i teksten til det store dæk er støjen uudholdlig mens det til det lille dæk er ekstremt godt
prøv at gå ind på
www.reifentest.com her er det brugerne der anmelder dækkene og det var denne side der gjorde jeg valgte pirellierne, det og så at jeg havde pirelli sommerdæk på min nye bil og de kørte bare rigtig godt.............. kan dog ikke huske hvad de mener er de bedste.........
men ADAC/FDM testen synes jeg er til grin i år
har kørt med mine i 1½uge nu og har aldrig prøvet bedre vinterdæk............ så kan kun anbefale dem
Det er jo udemærket at se hvad brugerne af dækkene siger, og måske ikke lytte så meget tilhvad andre, knap så uvildige parter, siger/skriver. Men jeg ser da lidt et problem i det du skriver: du vælger at købe et dæk som er anbefalet af tyske billister. Den tyske vinter er nok en hel del anderledes, dels pga. af de store areal Tyskland har, men også at de har bjerge osv.
Det betyder at de grundlag som folk anbefaler et specefikt dæk på, måske er milevidt fra den vinter vi vil komme til at opleve.
Omvendt så er den test du refererer til, jo nok baseret på mange flere indberetninger, end vi nogensinde vil kunne få herhejmme. Heraf må det nok siges at kunne være rimeligt at konkludere at vinder-dækket, kan betegnes som et godt "all-round" dæk.