Henrik
nej egentlig mener jeg ikke at Jeg har et bøjningsmoment af betydning.
Og mener derfor at detonation-tændingsbanken derfor har minimal indflydelse på mine bukkede plejlstænger, da fænomenet optræder meget tæt på ØD og derfor er vinklen ubetydelig.
Her er et billede af plejlstangen fra cyl 4 hvor man næsten kan ane s formen, men det er mere et u.
Cylinder 1 knækkede lige der hvor bøjningen er størst, og den startede på H side.
Her fra den svage side
Høje omdrejninger har motoren meget sjældent set, da det ikke kan betale sig at dreje mere end 5500 omd/min, der mistede den pusten.
Det var langt sjovere at ligge i området mellem 2800 og 4000 omd/min.
da det var her momentet var størst.
At se andre over skulderen for at få ideer er aldrig dumt.
Det er netop derfor jeg forsøger at få stemplet så tæt på toppen, som det er muligt, på min nye motor, og forsøge at beholde 9,0-1 i komp forhold.
Forbrændings kammerets udformning er givet på forhånd, og er ikke nemt at ændre på.
Og det er temlig sikkert blevet forværret af mine udgravninger for at holde komp forholdet på et accepet tabelt niveau.
Egentlig var jeg tilfreds med min gamle motor, den lå og svingede mellem 8,6-9,8 km/l ved blandet kørsel målt over en tankfuld.
Jeg håber dog på en lidt bedre økonomi på den nye motor, da jeg har forsøgt at rette op på alle tolerancer, således at den burde blive mere effektiv.
Det jeg stiller spørgsmåls tegn ved er hvorfor vælte benzin ind for at dæmpe blandingens selvantændelses tendenser.
Når vi har så mange andre muligheder for at dæmpe tendenserne.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html