Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 14:26

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Østsjælland
hmm hvorfor skiftede du top?

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Vestsjælland
Den skød pindboltene(eller hvad de nu hedder)til vippearmene op når den fik noget af leve af og olietyvene lækkede olie og da det så også skulle slibes kunne jeg lige så godt bytte mig til et der lige var blevet slebet og så sætte nye olietyve i det.

Titel:
Senior Medlem

nu kan jeg ikke lige huske om cvh smøre op gennem pinboltene?

Titel:
Mester Medlem

Nu har jeg skiftet knast og løftere men problemet er der stadigvæk. Kan det være de cylindre som løfterne sidder i der er noget galt med? :(

Titel:
har du huske at sette rigtig pakkening i?
hvis du har sat en pakkening i fra en 1.6 cvh stadard(90hk) kan det godt værer derfor

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
For mig at se, består dit problem i at du intet olietryk har.
Olielampen lyser kun når trykket bliver latterligt lavt (<0.5 bar så vidt jeg husker). Den er ikke en god indikator for om alting er ok.

Lavt olietryk VIL give dig larm fra knastfølgere. Det er jo olietrykket, der 'pumper dem op' så de tager spillerummet.
Altså er det symptombehandling at skifte følgeren.

Og husk så lige at smøringssystemet er et serieforbundet system... Mangler der tryk ét sted, mangler det alle steder. Altså er dine krumtaps-, plejl- og knast-lejer samt stempelringe/stempler også i fare.

Strategien må være, at få dit olietryk målt - montér evt. en olietryksmåler. Er det for lavt, så skal du have fundet ud af hvorfor det er for lavt. Her er toppen nok det bedste bud, da det jo er efter du skiftede den at du fik problemer. Måske slidte boringer til knastfølgerne ? På cylinder 4 ? Eller måske slidte knastlejer ?
Hvis jeg var dig, ville jeg helt klart lade være med at køre i den, før jeg havde løst problemet. Den nye knast kan du MEGET hurtigt få slået ihjel, hvis den ikke bliver smurt ordentligt og som sagt er der rig mulighed for at tage livet HELT af motoren.

Mvh
Nolan

Titel:
Senior Medlem

Hey kan du ikke beskrive hele hændelses forløbet dvs fra den første fejl/defekt til sidste start med hvad der skete med den første top
og derefter skift af top

Titel:
Den første top poppede boltene til vippearmene op(gjort det 2 gange inden for kort tid)og havde "døde" olie tyve, så jeg ville skifte toppen da det er alt for dyrt at få lavet nyt gevind, måtte fandme betale 750,- for at få lavet et skide gevind hos Helge Olsen i Slagelse, fandme dyrt når man tænker på at alt var skildt ad og det eneste de skulle gøre hvar at sætte nyt gevind i, så det valgte jeg jo af indlysene årsager ikke at gøre igen. Jeg byttede(kan godt lide at bytte :lol: )mig til et topstykke der lige var blevet slebet, så det skulle jo være fint nok tænkte jeg. Efter montering(og jo det blev gjort rigtigt)tikkede den meget, men som jeg tænkte den skal jo lige lave tryk først, det var uændret efter 30 min. i tomgang. Jeg satte mig ind i bilen og ville så prøve at kører en tur i den for at se om det så ville ændre sig, der lagde jeg mærke til at olielampen lyste ved lave omdrejninger, så nu har skiftet plejlejer, knast og løftere uden at problemet er væk. Kan det være krumtapslejerne der lige pludselig er åndsvage eller hvad, det kan vel næste ikke være oliepumpen der har fået noget skidt da olien(så vidt jeg ved)ryger igennem sien inden det kommer ind i pumpen. Jeg er helt på bar bund her :cry:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Danny S. skrev:
Den første top poppede boltene til vippearmene op(gjort det 2 gange inden for kort tid)og havde "døde" olie tyve, så jeg ville skifte toppen da det er alt for dyrt at få lavet nyt gevind, måtte fandme betale 750,- for at få lavet et skide gevind hos Helge Olsen i Slagelse, fandme dyrt når man tænker på at alt var skildt ad og det eneste de skulle gøre hvar at sætte nyt gevind i, så det valgte jeg jo af indlysene årsager ikke at gøre igen. Jeg byttede(kan godt lide at bytte :lol: )mig til et topstykke der lige var blevet slebet, så det skulle jo være fint nok tænkte jeg. Efter montering(og jo det blev gjort rigtigt)tikkede den meget, men som jeg tænkte den skal jo lige lave tryk først, det var uændret efter 30 min. i tomgang. Jeg satte mig ind i bilen og ville så prøve at kører en tur i den for at se om det så ville ændre sig, der lagde jeg mærke til at olielampen lyste ved lave omdrejninger, så nu har skiftet plejlejer, knast og løftere uden at problemet er væk. Kan det være krumtapslejerne der lige pludselig er åndsvage eller hvad, det kan vel næste ikke være oliepumpen der har fået noget skidt da olien(så vidt jeg ved)ryger igennem sien inden det kommer ind i pumpen. Jeg er helt på bar bund her :cry:

Ove Rasmussen (den anden cylinder mand i SLagelse) har hjulpet os flere gange med de gevinder der ryger. Men han laver dem mens topstykket sidder på bilen og det hele. Det er kun ventildekslet og selve vippearmen der er skruet af... Og de har holdt (og holder stadig) alle dem han har lavet...

Titel:
Mester Medlem

Det var også ham jeg ville have brugt men han havde ikke tid, og det var nøjagtigt på samme måde som du beskriver med at toppen sad på bilen og alt var/blev skildt ad så han kun skulle lave gevind, og/men det kostede stadig åbenbart 750,- så jeg bruger sku aldrig Helge Olsen igen det er helt sikkert, det er sku for meget at betale for omkring 15 min. arbejde :x

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time