Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 12:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Admin
Admin

Jeg kender umiddelbart kun til Garrett programmet og her ender navnet de nye versioner med kuglelejer altid på R - feks. GT2860R. GT3XX og GT3XXR serien starter rimelig højt oppe på skalaen...

Billede

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Østsjælland
Hej Igen Emil

Hvis du går ud fra Jakobs forslag om turbo størelse "t25"(som jeg syntes er fint) vil du kunne køre med ladetryk op til 0.9bar som vil kunne give dig en effekt på ca 375 hk ( men der følger en del andet med)

mit forslag angående turbo køb, så køb dem i dk. skulle der nu være en fejl ved levering er det langt nemmere at reklamere, desuden er besparelsen så lidt på de små turboer, så det ikke kan betale sig, du skal lige huske at til de amerikanske priser skal der lægges fragt told og moms, omkring det med brugte turboer er jeg helt enig med dig specielt med de priser http://www.scanturbo.dk/prisliste/tuningprisliste.htm

omkring din udstødning, rørdia som din port i topstykket prøv at kigge lidt på audi rs4 forrør de er små og korte og den levere 380hk std. på en 2.7v6

kunne i øvrigt godt tænke mig at vide din boring og slaglængde

her til slut hvorfor ikke melde dig ind det koster gratis :D

Og til Jacob er vild med det nye layout men lad der nu ike gå for længe med de "under konstruktion" lav evnt links til de gl sider vi bruger dem flittigt

God fornøjelse

Mvh Robert

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)

Titel:
Admin
Admin

RSV skrev:
Og til Jacob er vild med det nye layout men lad der nu ike gå for længe med de "under konstruktion" lav evnt links til de gl sider vi bruger dem flittigt

Mvh Robert

Tak, send mig lige en pp med de gl. sider du mener mangler, så støjer vi ikke på tråden :wink:

Titel:
Medlem

Det er meget godt at have gode ideer især tunings ideer, men især på en PSA V6 motor er der ikke meget plads til turbo.
Mener kun der kun kan være bi-turbo sæt på pga. plads mangel.
Man kan godt sætte større turbo på, men så skal vinkelsliberen frem og det kan synshallerne ikke lide.
det nemmeste med sådan en motor er kompressor. Den kan monteres på standard motor og kan give ca 300 hk.

Se link http://www.wyland-garage.ch/tuning.html

Det er vejen frem på en PSA V6.

John.

Titel:

Hej,

Her i weekenden har jeg fundet ud af noget mht. valget af turbo mm. Jeg snakkede med en tuning ekspert, han sagde at jeg skulle bruge 2 stk. t25/28BB turboer, mht. til motorstyring så afhænd det af om min motorstyring kunne omprogrammeres, hvis ikke skulle jeg bruge et mf2 system. Men med et mf2 kan man ikke styre omdrejningerne og jeg ville få mere ud af en motorstyring.
Jeg var så inde og søge lidt efter den t25/28BB, og sjovt nok fandt jeg et turbo projekt på en v6er hvor de havde brugt den turbo. Jeg desværre ikke boget link, men det var på det udlands forum.
Han sagde også at det var en god ide at skifte stempler ringe, nu når bilen havde kørt så langt, og så jeg alligevel var der inde så også skifte leje og dreje noget af stemplerne for at sænke kompression. Jeg skulle også have min kobling strammet, men ellers kunne motor sagtens holde til de 300hk.
Nu skal jeg bar have fundet ud af hvor jeg skal købe turboerne.
Om jeg skal have mf2 eller en anden motorstyring!
Hvor jeg billigst kan købe diverse rør og silikone slanger!
Af hvad jeg har, kunne finde indtil nu, så er priserne i USA meget under de dansk, og det er selv når der skal lægge told og transport, hvis man ikke lige har en metode at køre det forbi skatte far:)

Til john
Af hvad jeg kan se så kan jeg godt lige få plads til de 2 turboer, men det er rigtigt at pladsen er trang.

Mvh Emil

Titel:
Medlem

Jo, men det er et stort projekt du går ud i.
Det firma i Schwitz kan lave det til 20,000-25,000 kr. monteret.
Turbo projektet kan blive en meget dyr affære inden det spiller, og
Bi-turbo skulle være endnu svære at få til at arbejde sammen.

Jeg vil ønske dig alt held og lykke med projektet.
Ser meget frem til det endelige resultat.

John.

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Holbæk, vestsjælland
john 406 turbo skrev:
Jo, men det er et stort projekt du går ud i.
Det firma i Schwitz kan lave det til 20,000-25,000 kr. monteret.
Turbo projektet kan blive en meget dyr affære inden det spiller, og
Bi-turbo skulle være endnu svære at få til at arbejde sammen.

Jeg vil ønske dig alt held og lykke med projektet.
Ser meget frem til det endelige resultat.

John.

Hej, beklager at hive et gammelt topic frem.. Jeg jeg går og tænker nogle lign tanker omkring samme slags motor/bil.

Men John hvor har du de 20-25k fra?

For ifølge siden koster det 11700,- FR (Schweiziske franc?)
Hvis det er det, ligger prisen da over de 55k ifølge valutakurser.dk

Har jeg misforstået noget?

Titel:
Medlem

Kruse :

UPS.....du har nok ret i prisen.
Regnede med at Fr. var franske franc og ikke sc.fr.
Min fejl.

John.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Kunne man ikke sætte en t25/28 på¨den ene manifold og en t20 eller mindre på den anden, for at undgå for meget turbotøven?

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
til forslaget om 2 forskellige turboer vil jeg komme med en påstand... det er ikke nogen erfaringer.
trykket i manifoldene skal udlignes ellers brænder den lille op med det samme det vil delvis mod arbejde hinanden så hellere 2 mellem størrelser.
kun påstande jeg har ikke været inde og se på størrelser og effekter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time