Citat:
Hvorfor alle de omdrejninger, det er jo ikke en momentsvag 16v japaner motor du bygger.
en gammel svesk traktor motor virkrt bedst ved lave omdrejninger, på standart komponenter.
Ja, ved nærmere eftertanke er det ikke så meget, de høje omdrejninger jeg mangler, men mere evnen til at holde dem.
Citat:
Hvis jeg skulde lave en b23 motor til dette projekt..
Så vilde jeg basere det på en standart bund med en a eller t knast.
Knasten vælges efter gearing.
En udstødnings manifold fra en 940 turbo en passende turbo, der lige er stor nok til den maksimalt ønskede effekt.og en 3 tommer udstødning.
+ en portet standart top eller en 405-531 top.
Og tilsidst et progammerbart sprøjt.
Jeg vilde glemme alt om Nos da plejlstængerne stadig er det svageste led.
På min nye B23 motor har jeg sat makeffekten til 350 hk rent mentalt.
ellers kræver det dyre special komponenter.
300+ hk på standart komponenter er ikke umuligt, men derefter koster det.
Alt det du nævner der, er dele jeg har på hylden, undt. T knast.
Toppen der sidder på er et 405.
Jeg har ellers hørt fra mange steder, at bunden er meget stærk, den er fra 83, og skulle være med gode plejlstænger og krumtap.
Har bestilt en MS(et sted i midt/vestjylland).
Har også 940 manifold, men jeg vil nu stadig selv bygge manifolden, mest pga. pladsen eller mangel på samme, og selvfølgelig flowet.
Turboen skal vel stadig være en T03/04?
Hvordan vil du lave de 350hk?
Mvh
Palle