Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 11:08

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Volvo B23ET
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Hej igen

Hvis der er nogen som kan huske mig (lille gul djævel,B230ET K-jetronic+ diverse)?
Det har stået lidt stille på motorfronten i lang tid nu, og der skal derfor til at ske noget igen.
Nu ryger K-jetten VÆK, til fordel for Efi.

Jeg har en Hel 760TI/B23ET bil/motor stående, der er under kraftig renovering/trimning(nye lejer, stempler, portet top, afbalancering/afvejning, osv.).
Den kører jo med MOTRONIC system, som jeg har hørt og læst meget godt og skidt om.

Anyway kan man fjerne omdr.begrænseren(uden de store udgifter)?

Kan den køre med større dyser ved at "snyde" lufttemp.føleren med et pot.meter?

Momentbegrænser lyder i mine ører som noget skidt, kan det fjernes ved at lægge de respektive lus osv?

Det samme omkring overtryksventil turbo?

Eller skal man droppe motronic'en helt, og montere Megasquirt fra starten, kunne jo ellers godt tænke mig, at bruge de stumper jeg har liggende, men vil heller ikke spilde min tid på noget håbløst.

NB. Jeg går efter 300+ Hk og så bred momentkurve som muligt.

På forhånd tak
Palle

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Motronicen kan chippes i sverige, der er hentet plus 400hk på std reprogrammeret styreboks.

Omdrejningsbegrænseren kan kun fjernes i software.

IAT tuningen......prøv på QXL. Der sælger de potmetre til 150dkr der kan snyde din eksisterende styring. Ordet snyde er valgt med omhu. :shock:

Dyserne er for små til 300hk. To muligheder: enten proggrammerbart, eller en komplet chipning. Kig hos svenskerne efter chipningen, der ved de hvad de laver.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Tak for det hurtige svar Henrik.

Der er ingen tvivl om at svenskerne ved hvad de gør, men det koster jo også lidt, at få lavet de softwareændringer, så holdt op imod hvad en MS koster og de muligheder man så har, kunne det måske alligevel være svarret.

Jeg tænkte bare (et spinkelt håb), at hvis der lige var en der vidste om der var nogle ting, alm. menesker kunne lave om på, ville det måske være muligt, at vente med MS til et senere tidspunkt, der helt sikkert kommer, hvor man ønsker mere. :twisted:

Jeg er klar over at dyserne ikke er store nok, har ikke købt nye endnu, før jeg er helt sikker på hvad jeg skal bruge.

P.s. jeg kan huske, vi talte i tlf i foråret engang, og du sagde at vi kunne komme op og se en demo af Ms. Det kunne nok godt blive aktuelt (hvis det stadig gælder).

Palle

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time