Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 13:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 sep 2005, 23:14 
Hey Folk.

Jeg har lige købt en VW Vento 2,0 her i Tirsdag - og valgte at give min motor en omgang rens - meeeen - det kunne lortet fandme ikke helt tåle.

Der skete det, at jeg ikke kunne starte vognen efterfølgende - men så valgte jeg at splitte alle kabler ad, og blæse dem godt igemmen med luft - for at få vand ud af div. dele.

JEg har så stadig problemer, dog kan den starte nu - men .. den kan slet ikke stå i tomgang, kan ikke starte ordenligt, uden gås, når man slipper koblingen, så går den ud - unanset fart, og den lugter af benzin.

Da jeg havde fået den til at køre efter vasken, så kunne den finde på at gå ud, bare ved normal kørsel, hvor efter man ikke kunne starte den igen - men det fik vi ændret, da jeg tror fejlen var at gnisten sprang, da mit fordelerdæksel har været delvist ødelagt, for plastiket var sort - så noget tyder på at den har sprunget, og derved gjort at bilen har fået lidt problemer der - meeen - det er ordnet med nyt fordelerdæksel.

Jeg har skiftet tændrør, da jeg troede de var gået siden de nikke ville starte.
JEg har skiftet fordelerdæksel og rotor - da noget af fordelerdækslet var kænkket, så knisten sprang -og rotor skiftede jeg bare for at få det gjort.

MEen - den gør det fandme stadig.
Min far har kæmpet hele dagen med den, og vi kan ikke finde en løsning.

Jeg har prøve tat koble den til en computer på et lokalt værksted - men den kan ikke oprette forbindelse dertil - og et eller andet tyder på at min styrebox muligvis har taget skade - eller hva?

Det kan jo opklare de fleste problemer med at den lugter af benzin, da den måske har taget skade, og gjort at den ikke blander ordenligt, tomgngen blvier vel også delvist styret derfra.


JEG HAR SERIØST BRUG FOR HJÆLP - og betaler gerne hvis folk kan hjælpe mig, ved at komme her til Næstved og kigge, eller til Rønnede på mit lokale værksted, som også har et spørgsmålstegn ved dette.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2005, 00:35 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
Hey Kerbs

1 ingen problemer inden vask. = fugt i dit elsystem ell. dine tændrørs kabler og hætter er fugtige, igen = at du ingen eller har dårlig tænding, det passer også med at den lugter af benzin.

2 at i ikke kan få forbindelse med puteren er ikke nødvendigvis ensbetydende med at den er stået af. du skriver at du har fået den testet i rønnede, går ud fra at det er på shell, har før haft en bil der som ikke reagerede på testeren, han har vist haft lidt problemer efter en opdatering.

3 giv dine ledninger fugtfortrænger kan købes på en tankstation( du skal ikke være fedtet med det) spray og lad den ståi 5 min, skulle det nu vise dig at lortet stadig ikke vil så slå på tråden.

405207325
Mvh Robert

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2005, 11:53 
1: Der var ingen problemer inden vask - så jeg prøver at skifte de tændrørs kabler, har en ven som kommer forbi idag med nogle.

2: Det er ikke på Shell's værksted - det er Peugeot værkstedet der ligger bagved Shell - men jeg prøver at fyre den på computeren igen, når jeg har skiftet tændrørs kabler - det kan jo også være noget med alt det andet møg at gøre.

3: Jeg har nu ellers givet en del af det fugtfjerner, men jeg køber lige en flaske, og så får hele lortet sgu en omgang af de stas.



Men jeg vender tilbage senere - og fortæller om mit projekt, hehe.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2005, 09:23 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
ikke nemt med de fede dukkefingre hva brormand....du fik vist lige puttet et nul for meget i dit nr: 40 52 73 25



svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2005, 21:00 
Hey Peopz.

Tak for jeres hjælp indtil videre - men skal tilsynladende bruge mere :(

For har nu skiftet
Tændspole
Tændrør
Tændkabler
Fordelerdeksel
Rotor

Og den kan stadig ikke gå i tomgang.
Og jeg kan ikke rigtig få den op på mere end 170-180 stykker, hvor den før snildt tog de 200 km.

Ikke fordi jeg kører så stærkt, men testede lige engang, da jeg sys den var begyndt at trække mindre.

Men jeg kører den på et VW værksted imorgen, og så må de sgu smide deres computer på.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 29 sep 2005, 21:13 
Hey :)

Så er problemet løst.

Jeg smed bilen til en mekaniker, som smed computeren på og fandt 5 fejl.
Han var en gammel VW mekaniker og viste bestemt hvad han lavede.

Der var 2 stelforbindelser på blokken som var gamle og skidte - så der var 2 brudte kredsløb der - så dem rensede han, smed nogle nye bolte på, og det var det.
Så var der min bankesensor - som åbenbart styrer noget med ventilerne, som også var et brudt kredsløb - grundet dårlig stel på den.

En sidste ting var så - at min tomgangsregulator, ikke var sat ordenligt til - da man skulle bruge rimelig med vold for at den sad perfekt - så det var stort set alt - og nu kører den igen perfekt ;)

Tak for jeres hjælp!! :D


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team