Tag evt. fat i jørgen agergaard og hør om hans erfaringer mht motorblokken, gearkasse og trækaklser. Han er manden at spørge omkring det. Jeg mener det er en alublok den kører med. Han kan ligeledes fortælle dig lidt om standard indmaden, mht, stemplerne, krumtap osv.
Du er selv inde på problemet omkring forhjulstræk. Det er en tung bil og ved +350 tror jeg du vil få problemer med vejgrebet. Jeg har selv kørt en del i en standar 210hk udgave og i de første 2 gear havde den gevaldige tendenser til at hoppe og danse inden den fik fat.
En anden mulighed var at tage den nemme løsning og se om den kan holde til f.eks 0,8 bar med nedsat kompression (evt. vha specielle toppakninger). Så skulle der også være basis for en god portion hk - det er trodsalt en 3.0 V6 med standard 210hk (ved standard kompression).
Så er du jo startet for lidt mindre penge og arbejde - turbomanifoldene (det er vmotor, så jeg tror ikke du kommer uden om bi-turbo) turboladere, motorstyring, intercooler osv. Så kan du jo altid herefter splitte motoren ad i atomer og montere de hundedyre hks stumper mm., hvis motoren skal have mere ladetryk og blokken, krumtap mm. ellers kan holde til det.
Jeg tror jeg ville skule lidt til V6 bi-turbo dieseludgaven. Jeg kender ikke noget til den, men prøvede lige for sjov at søge lidt på nettet på peugeot + bi-turbo og diesel bi-turbo popper frem over det hele. Hvis du er heldig kan du genbruge f.eks. krumtap, stempler og ikke mindst biturbomanifoldene. Som jeg lige kunne se har den 204 hk og 400 nm, så krumtap, stempler, kobling og gearkasse må umiddelbart kunne tåle nogle tæsk. Det ved Jørgen Agergaard sikkert meget mere om.
Måske det var en mulighed at starte her...
Mvh Jakob