Jeg overvejer at erstatte gladeren med en turbo på poloen. Til dette har jeg læst at de tager en K03 fra div 1.8 20v og en anden chip samt dyser fra G60, til dette har jeg lige et par spørgsmål:
manifolden kan det gøres ved at modificere den orginale eller skal der bygges en hel anden og hvad med flowet i den?
Kan man nogenlunde regne ud hvor mange omdr motoren tager før den "tager ved"?
Er der andre ting man skal overveje inden?
Mvh Claus
Turbo på G40
Redaktør: Moderatorer
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Re: Turbo på G40
Der var en gut til DHB for nogle år tilbage der kørte med turbo på en G40 mener den smed ca 200hk, han vant sin klasse selvom motoren døede 200m før mål stregen
, hørte senere han lavede en ny motor som holde, han må da vide noget om det.
Måske nogen her inde fra kender ham, han skulle komme fra hårby ved syd/vest Fyn.
Måske nogen her inde fra kender ham, han skulle komme fra hårby ved syd/vest Fyn.
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Indlæg: 353
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
- Geografisk sted: fyn kerteminde
-
CABRST
- Medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vest Sjælland
der kører også en rund på sj.....har dog givet nogle motorproblemer....
ved at han går med tanker om at sælge hele bilen......Det er den gamle model......
mener at det er en T25 han kører med.....
ved at han går med tanker om at sælge hele bilen......Det er den gamle model......
mener at det er en T25 han kører med.....
If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn