Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:04

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2005, 10:01 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
nibdk skrev:
Papirerne skal bruges som dokumentation på, at du må lægge en nyere turbomotor i en 244 GL.
Motorvalget stopper så ved 220 hk og 275 Nm. Den kan man så selvfølgelig tune videre på, men det er naturligvis ulovligt.


Der er da iøvrigt problemer med momentgrænsen, da de 275nm er overskredet med det samme. Typiskt lægger en helt bone-stock 240T med eftermonteret intercooler imellem 260 og 280Nm......Min egen havde 268Nm for snart mange år siden.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2005, 10:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Geografisk sted: Frederikssund
HenrikGM skrev:
nibdk skrev:
Papirerne skal bruges som dokumentation på, at du må lægge en nyere turbomotor i en 244 GL.
Motorvalget stopper så ved 220 hk og 275 Nm. Den kan man så selvfølgelig tune videre på, men det er naturligvis ulovligt.


Der er da iøvrigt problemer med momentgrænsen, da de 275nm er overskredet med det samme. Typiskt lægger en helt bone-stock 240T med eftermonteret intercooler imellem 260 og 280Nm......Min egen havde 268Nm for snart mange år siden.


Man når hurtigere momentgrænsen end effektgrænsen på en turbomotor.
Men når man kigger på dine tal, så kan man faktisk lægge en original turbomotor i en Volvo 240 uden at overskride dem. Man overskrider kun de 275 Nm hvis man tuner yderligere, hvilket jo ikke er helt let på en B21ET med mekanisk indsprøjtning.


Niels


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team