Vinkling af center på T3.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Vinkling af center på T3.

#1 Indlæg af HenrikGM »

Hej.

Er der nogen der har gjort sig erfaringer med at vinkle huset på en T3/T4 lader(T3 center)?

Grundet pladsmangel er det fristende at vinkle huset ca. 25grader, men dette medfører jo som bekendt at olien ikke har direkte fald mod bundkarret, som det jo gerne skal.

Nogen der har prøvet dette, og ved noget om hvor langt man kan vinkle huset før der bliver problemer med olien?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#2 Indlæg af david »

Mener at have læst engang at man ikke måtte vinkle mere end højest 15 grader. Tror at det var ved GIKturbo
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

#3 Indlæg af RollaGTi »

Min er vinkler nok ca 30 grader frem mod kørselsretningen, og den kan godt ryge lidt under kraftig opbremsning. Men ellers er der intet unormalt.
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#4 Indlæg af david »

ups der var jeg nok lige for hurtig... havde ikke lige fattet at det var på det led... :oops:
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

#5 Indlæg af svan »

att: Rollagti

Hvis din bil kan finde på at ryge under kraftig opbremsning vil jeg nok anbefale at lave din konstruktion om da det smadrer turboen på sigt.

svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#6 Indlæg af Havneren »

Det kan jo vinklet i 2 plan... Hvilket plan er det lige vi snakker om. Hvis du mener at vinkle det i samme aksel som akslen i turboen så har jeg ladet mig fortælle at man ikke bør gå over 30 grader. Jeg har TIT set original monterede turboer vinklet en hel del (nok 30 i hvert fald).

Hvis du mener at vinkle den på tværs af turbine akslen så har jeg aldrig set nogen gøre det man kan egentligt ikke se der skulle ske noget ved det??? Alt med måde...

V/h Christian
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#7 Indlæg af Morten VJ »

En lille portning af centerets olie retur og problemet burde kunne løses.
Medmindre at olien løber ned langs akslen, og dermed overbebyrder pakningen, og lader olien løbe ud.

Det er ren teori, har ingen praktisk erfaring.

Men de fleste turbo monteringer er vandret ifht. akslens vandrette plan, og der må jo være en god grund til dette.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar