Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 07 jun 2025, 23:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 aug 2002, 16:46 
Hvordan er reglerne hvis man vil skifte fra benzin til diesel.

Er det kun 20% reglen jeg skal overholde eller er der andre regler?

Skal man betale afgift af sådan et motor skift?

Og sidst men ikke mindst er det lige meget hvilken bil jeg tager
den nye motor fra (Bmw-Mercedes-Opel-Volvo).

Håber der sidder nogen så har nogle erfaringer med lignende projekter.

Mvh Allan.H.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 14 aug 2002, 18:00 
SÅ vidt jeg husker er det ikke lovligt længere og skifte fra benzin til diesel, eller omvendt...... Jeg mener det blev stoppet fordi der var for mange Golf 3 1.8 benzin der blev lavet om til diesel, og derved steg det dobbelt i værdi....

Men jeg er ikke sikker, prøv og kontakte synshallen....


Top
  
 
Indlæg: 14 aug 2002, 18:09 
Jeg har lige lavet min Audi 80 (92'er) om til diesel, og det eneste jeg skulle til var at få den synet. Det var en 2,0 E med 115 hk som blev til en 1,9 TDI med 90 hk. Bare husk at motoren skal være fra samme model, og at modellen er typegodkendt med dieselmotor.
Mhv. Gert.


Top
  
 
Indlæg: 14 aug 2002, 18:52 
Hvad gør jeg så hvis modellen aldrig har været lavet i diesel??

Det er en opel monza 3,0 gse som jeg overvejer at bygge om.

mvh Allan.H.


Top
  
 
Indlæg: 15 aug 2002, 08:55 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Jeg har en gang lavet en Transit om fra diesel til benzin, der var det 20% reglen der galdt og så selvfølgelig syn. Hvis den ikke eksisterer i diesel så aner jeg det ikke, du skal have fat i en synsmand på 36365200
mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2002, 14:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Senator A2 ( 1982-86 ) blev lavet med 2 forskellige dieselmotorer. Begge 4 cyl. 2,3l motorer, den ene med KKK turbolaer og 86HK/192NM, den anden med Opels lidt underlige Comprex-lader og 95HK/195NM. Monza'en er jo blot den sportslige version af Senatoren, så mon ikke du må ligge diesel fra en Senator i? Comprex-motoren er vist ganske sjælden idag, da der tilsammen af begge versioner kun blev solgt 2400 stk. Men det er samme dieselmotor som der var i Rekord D, bare at rekorden ikke kørte med trykladning. Håber du kan bruge dette til noget.
M.v.H. Lasse Kristensen

_________________
PowerPage sugemotorfraktion
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2002, 19:42 
Jeg havde overvejet en bmw 2,9l med 183hk den er jo lovlig efter 20% reglen men jeg vil lige prøve at ringe til synsmanden (tak for nummeret Lasse.w.)

mvh Allan.H.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team